szerző:
Tetszett a cikk?

A kétféle aero csomaggal és kétféle váltóval rendelhető új Porsche 911 GT3 egy szuperkönnyű szívómotoros hátsókerék-hajtású adrenalinbomba.

A Porsche tavaly ősszel leplezte le a felfrissített 911-es modell közúti és pályaautózásra egyaránt alkalmas egyik legizgalmasabb változatát, a faceliftes 911 GT3-at, mellyel mi a párizsi Rétromobile 2025 rendezvényen ismerkedtünk meg testközelből.

Ahol nem mellesleg korábbi, hasonlóan izgalmas modelleket is kiállított a német gyártó:

Porsche 911 2.8 RSR
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc

Első blikkre nehezen különböztethető meg egymástól a kifutó és az új GT3, mindenesetre az új mátrix LED fényszórókról és a finomított aerodinamikai csomagról a hozzáértők be tudják azonosítani a legfrissebb változatot.

A nagy hátsó légterelős normál, illetve hátsó szárny nélküli Touring változatokban rendelhető 911 GT3 4 literes 6 hengeres szívó boxermotorját némileg továbbfejlesztették, és csökkentették a károsanyag-kibocsátását, miközben a műszerfal bal oldalára visszatért az elforgatható slusszkulcsot formázó indítási megoldás.

Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc

Az 510 lóerős teljesítmény változatlan maradt, a csúcsnyomaték viszont 470-ről 450 Nm-re csökkent, de a rövidebb végáttételű hatfokozatú kézi-, illetve hétfokozatú duplakuplungos automata váltó miatt a gyorsulás továbbra is brutális.

A 9000-es maximális fordulatszámú motorral felvértezett hátsókerék-hajtású sportkocsi kiviteltől függően 3,4-3,9 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, a végsebesség pedig 311-314 km/h magasságában alakul.

Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc

Említést érdemel továbbá az opcionális hátsó üléssor, a szuperkönnyű lítium-ion akkumulátor, a magnéziumfelni, a 9,9 millió forintos szupersportos és bukókeretes Weissach csomag, illetve az alig 1420 kilogrammos alaptömeg.

A 20-21 colos kerekekkel szerelt, továbbfejlesztett futóműves és optimalizált kormányzású új Porsche 911 GT3 magyarországi alapára 91,3 millió forint, a kerámiakompozit fékrendszer felára 4,6-5 millió forint, az egyedi fényezésekért pedig 5,2 millió forintot kérnek el.

Aki ennél is ütősebb 911-esre vágyik, annak továbbra is ott az elképesztő aerodinamikai csomagos, szuperkönnyű és 525 lóerős GT3 RS, mely minimum 108,4 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc
Porsche 911 GT3
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!