szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az elegáns, négyajtós kupék korszaka leáldozóban van.

Az autóipar egyre inkább a hatékonyságra és költségmegtakarításra fókuszál, ami a modellpaletták szűkítését eredményezi. Az Audi A7 Sportback is ennek a trendnek esik áldozatul a német Motor1 oldal szerint, hiszen az A6 C8 platformjára épült, amely hamarosan eltűnik. Az Audi eredetileg az A6 új generációját A7 néven kívánta bevezetni, de végül a jól bevált A6 megnevezés mellett döntött. Így az A7 Sportback második generációja utód nélkül távozik a piacról.

A prémium márkák körében már korábban megfigyelhető volt a niche modellek háttérbe szorulása. A Mercedes CLS és a BMW 6-os Gran Coupé megszűnésével az elegáns, négyajtós kupék korszaka leáldozóban van. Az A7 Sportback korábbi rajongói számára marad némi vigasz, hiszen Kínában továbbra is létezik az A7L nevű szedánváltozat, amely azonban nem érhető el globálisan.

A 2018-ban bemutatott második generáció 2023-ban esett át egy frissítésen, és változatos hajtásláncokat kínált, a 265 lóerős benzinmotortól a 630 lóerős RS7 Performance verzióig. Plug-in hibrid és dízel változatok is elérhetők voltak, a csomagtér kapacitása pedig akár 1390 literig bővíthető. Aki még szeretne egy új A7 Sportbacket, Németországban körülbelül 65 ezer euróért juthat hozzá, vagy kivárhatja az új A6 szedánt, amely várhatóan hasonló eleganciát kínál majd.

Eladó egy 1986-os Audi 5000, amely rekorddöntésre született

Az autógyártás történetének egy értékes darabkája.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!