szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A prémium és a luxus kategória között egyenesúlyozna a német márka.

2024 nem volt kedvező év az Audi számára, hiszen az eladások 11,8%-kal csökkentek, 1 671 218 darabra. Ezzel először fordult elő, hogy a Tesla megelőzte a márkát, ami komoly kihívást jelent az ingolstadti autógyártónak. Ennek ellenére az Audi nem árversennyel kívánja visszaszerezni pozícióját, hanem az árak emelésével, amely a prémium szegmensben magasabb haszonkulcsot eredményezhet.

A vállalat célja, hogy árstratégiájával egyértelműen elhatárolódjon a Volkswagentől, ugyanakkor ne érje el a Porsche árszintjét. Jose Miguel Aparicio, az Audi új brit vezetője egy interjúban kiemelte, hogy a márka presztízsének és kívánatosságának növelése most fontosabb, mint az eladási volumen. Az Audi így tudatosan egy szűkebb, de tehetősebb vásárlói réteget céloz meg.

Az áremelés mellett a modellkínálat átalakulása is hozzájárul a márka prémium jellegének erősítéséhez. Az Audi már bejelentette, hogy megszünteti olcsóbb modelljeit: az A1 Sportback és a Q2 nem kapnak új generációt. Így az A3 válik a belépő szintű modellé, míg a luxuskategóriában a Grandsphere Concept alapjaira épülő új A8-ra összpontosítanak.

Az áremelések várhatóan tükrözni fogják a márka új pozicionálását a Volkswagen-csoport hierarchiájában, amely egyre inkább a prémium felé tolja az Audit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!