Újabb három budapesti útszakaszon csökkentik a sebességhatárokat
Az elmúlt fél év során közel tucatnyi útvonalon történt hasonló.
HVG
Folytatódik a sebességhatárok egységesítése Budapesten, most a XI. kerület több útszakaszán csökkentik a megengedett sebességet. A cél, hogy kevesebb legyen a súlyos baleset, biztonságosabbá váljon a közlekedés – közölte a Budapesti Közlekedés Központ (BKK).
Most három újbudai útszakaszon módosul a megengedett legnagyobb sebesség:
maximum 50 km/h-val lehet haladni a XI. kerületi Pázmány Péter sétányon,
legfeljebb 50 km/h-val lehet haladni a Balatoni út Repülőtéri út és Bódog utca közötti szakaszán, illetve
maximum 60 km/h-val közlekedhetnek a járművek a Hunyadi János út Kitérő út és Mezőkövesd út közötti részén.
A változtatás nem csak a biztonságot szolgálja: a Pázmány Péter sétány környékén például a gyalogosok és kerékpárosok is nyugodtabban közlekedhetnek, miközben csökken a zaj- és porszennyezés.
Sebességhatár-változások Budapesten
BKK
A Budapest Közút munkatársai már meg is kezdték az új táblák kihelyezését. A BKK arra kéri az autósokat, hogy figyeljenek az új sebességhatárokra, és ne rutinból vezessenek.
Legutóbb január elején volt egy fontos útszakaszon hasonló változtatás, akkor a Budai alsó rakpart nagyjából 8 kilométeres részén csökkentették 70 km/h-ról 50-re a legnagyobb megengedett sebességet. A döntést a baleseti statisztikákkal indokolták: 2019 és 2023 között 51 baleset történt a szakaszon, köztük egy halálos kimenetelű.
A fővárosban az elmúlt másfél évben eddig 11 helyszínen csökkentették a korábban megengedett legnagyobb tempót. A városvezetés célja a Vision Zero program megvalósítása, vagyis a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési események számának 0-ra csökkentése.
Véletlenül lett KRESZ-oktató, a rendszerváltás után az elsők között volt, aki meg magán-autósiskolát nyitott. Annyit szerepelt a médiában, hogy egyszer csak KRESZ-professzorrá avanzsált. Már KRESZ TV-je is van a YouTube-on. HVG-portré.
Nyaktörő iramú drágulásba kezdett a platina, a múlt héten közel 11 éves csúcsra emelkedett az ára, és a látványos ralinak az elemzők szerint még koránt sincs vége. Az árfolyam sokat köszönhet az elektromos autózás átmeneti megtorpanásának, de még annál is jóval többet a csinosba öltöző kínaiaknak.