Tizenegy új modellel erősít a VW Kínában: a Jetta belépő szintű elektromos márka lesz
Ez a kezdeményezés a „Kínában, Kínáért” stratégia része, hogy a Volkswagen kifejezetten helyi fejlesztésű járműveket kínáljon az ottani vevőknek.
hvg.hu/MTI
A német Volkswagen és kínai partnere, a FAW Group stratégiai együttműködési megállapodást írt alá 11 új autómodell bevezetéséről a kínai piacon 2026-tól – áll a VW közleményében.
A 11 modell közül tíz a New Energy Vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású személygépkocsi lesz, egy új modell pedig belső égésű motoros lesz.
A 10 NEV-modell között hat kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autó (BEV) lesz, kettő hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autó és két generátorral fölszerelt úgynevezett kiterjesztett hatótávolságú elektromosjármű-modell (EREV).
Az idei év sem indul túl fényesen a Kínában sokáig uralkodó márkának.
Az Automobilwoche szerint az egyik fontos termék a Jetta, amely 2019-ben vált külön almárkává, kifejezetten a fiatal kínai vásárlók számára, és célja, hogy új vásárlókat vonzzon a VW-csoporthoz. A VW „versenyképes árat” ígér a villanymodell esetében, amikor 2026-ban piacra kerül.
2030-ra a német cég évi 4 millió autó eladásával számol Kínában, miután tavaly 9,5 százalékkal, 3,23 millióra csökkent az értékesített járművek száma, részben a helyi márkák támasztotta erős versenyben.
Harmadik birodalmi mintára, de nem német minőségben készült el 50 éve a Balatonig vezető autópálya első fontosabb szakasza. Az állampártnak elég volt, hogy csak Kádár János balatonaligai nyaralójáig ért a sztráda.