Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Általános lesz a kétéves próbajogsi is.
Az Európai Parlament és a tagállamok miniszteri tanácsa megállapodásra jutott az EU-s jogosítványreformról, amelynek értelmében 2030-ra egységes vezetői engedélyrendszer jöhet létre az egész unióban – írja a Telex. A jogosítvány digitális formában is érvényes lesz, amit minden tagállam elfogad.
Az új szabályozás részeként szorosabban összehangolják az orvosi alkalmassági vizsgálatokat, külön figyelmet fordítanak a 65 év felettiek jogosítványának érvényességi idejére, illetve lehetőséget teremtenek önértékelés és alternatív módszerek alkalmazására is.
A reform célja a közlekedés biztonságának növelése is, különösen a kezdő sofőrök esetében. A friss jogosítványok két év próbaidőhöz kötődnek majd, amely alatt szigorúbb szabályok vonatkoznak a vezetőkre, különösen ittas vezetés esetén.
A képzés során nagyobb hangsúlyt kap a gyalogosokkal és más sebezhető közlekedőkkel kapcsolatos tudatosság, valamint a biztonságos telefonhasználat és a modern vezetéstámogató rendszerek ismerete.
A teherautó- és buszsofőrök utánpótlásának biztosítása érdekében csökkentenék a korhatárt: akár már 17 évesen is vezethetnek kísérő mellett belföldön.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.