szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Több márka is kétszámjegyű növekedést jelentett márciusra az extravámok bevezetése előtt főleg a villanyautókból.

Az autógyártók közel 1,6 millió járművet értékesítettek márciusban az Egyesült Államokban, ami 13,6 százalékos éves szintű növekedés, és az első negyedévben több mint 3,9 millió autót adtak el. Gyakorlatilag az összes autógyártó arról jelentett, hogy erőteljesen nőtt az elektromos járműveinek az értékesítése.

Donald Trump amerikai elnök korábban azt mondta, hogy április 3-án 25 százalékos vámot vezetnek be az autóimportra. Az emelés azt jelenti, hogy az autógyártók magasabb költségekkel és alacsonyabb eladásokkal szembesülhetnek, bár Donald Trump szerint a vámok több gyár megnyitásához vezetnek az Egyesült Államokban.

A General Motors eladásai 17 százalékkal nőttek az első negyedévben az Egyesült Államokban, ezen belül a Chevrolet értékesítése 14 százalékkal bővült, ami a legjobb eredmény 2019 óta. A GMC eladásai 18 százalékkal nőttek, míg az elektromos járművek eladásai közel megháromszorozódtak.

A Ford Motor márciusi értékesítése 10 százalékkal nőtt, az F-150 pickupok és az elektromos járművek erőteljes eladásnövekedése ellensúlyozta a SUV-ok eladásainak csökkenését. A cég negyedéves eladása 1 százalékkal esett vissza, miután kevesebb járművet értékesített az autókölcsönző cégeknek és leállt két modell gyártása. A Ford teljesen elektromos és hibrid járműveinek értékesítése nőtt, arányuk a teljes értékesítésen belül mintegy 15 százalék volt az első negyedévben.

A Toyota Motor North America amerikai eladásai 7,7 százalékkal nőttek márciusban. Az elektromos járművek értékesítése 44,1 százalékkal megugrott márciusban, és az ilyen autók a havi összeladás közel felét tették ki. Az első negyedévben a Toyota Motor North America összértékesítése 0,9 százalékkal nőtt.

Az amerikai Honda értékesítése 13,2 százalékkal nőtt márciusban, különösen a cég könnyű teherautóinak az értékesítése emelkedett. Márciusban 89,1 százalékkal nőtt az elektromos járművek értékesítése, ezek az összes járműeladás közel harmadát adták. Az első negyedévben az összes eladás 5,3 százalékkal bővült, mivel a teherautó-eladások felfutása ellensúlyozta az autóeladások visszaesését.

A Nissan negyedéves eladásai 5,7 százalékkal nőttek, részben a Sentra szedán és a Kicks kompakt crossover értékesítése növekedésének a hatására. A cég Leaf elektromos járművének az értékesítése megduplázódott a negyedévben.

A Hyundai Motor America összértékesítése 13 százalékkal nőtt márciusban, elsősorban a Tucson és a Santa FE SUV-k, valamint az Elantra szedán eladásainak a bővülésére. Az első negyedévben a teljes értékesítés 10 százalékkal emelkedett. A cég hibrid-elektromos járműveinek eladása 68 százalékkal nőtt az első negyedévben.

A Kia America szerint az eladásai márciusban 13,1 százalékkal, az első negyedévben pedig 10,7 százalékkal nőttek.

A német autógyártók, a Volkswagen és a BMW is növekvő amerikai eladásnövekedésről jelentett szerdán.

A Volkswagen azt közölte, hogy a negyedéves eladásai 7,1 százalékkal, 87 915 járműre emelkedtek, elsősorban a Taos, Jetta és ID.4 modellek iránti keresletnövekedésnek köszönhetően.

A BMW 87 615 autót adott el BMW márka alatt a márciussal záródott három hónapban, ami 3,7 százalékos növekedést jelent éves szinten. Kiemelkedő volt a kereslet elektromos járművei iránt, az eladások több mint 25 százalékkal nőttek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!