szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A nehézsége a rendszernek, hogy az autók piaca nagyon nem egységes.

Az Európai Unió és Kína megegyeztek abban, hogy megvizsgálják a kínai gyártású elektromos járművekre (EV) vonatkozó minimális ár bevezetésének lehetőségét, az uniós védővámok alternatívájaként – írja a Reuters. A tárgyalások célja egy olyan megoldás kidolgozása, amely továbbra is hatékonyan védi az európai ipart, miközben elkerüli a kereskedelmi háború eszkalálódását.

A kezdeményezés hátterében az EU tavalyi döntése áll, amellyel akár 45,3 százalékos vámot vetett ki egyes kínai EV-kre. Az új elképzelés egy minimálár-rendszeren alapulna, amelyet eddig főként homogén termékek (búza, kőolaj, cukor stb.) esetében alkalmaztak. A jogi kihívást az jelenti, hogy autók esetén nehéz egységes árképzést kialakítani, ráadásul a támogatások hatásának ellensúlyozása nem oldható meg egyszerű árplafonokkal.

A német autóipar – különösen a VDA – támogatja a tárgyalásokat, mivel az ágazat komoly üzleti érdekeket fűz a kínai piachoz. A német gyártók eladásaik harmadát Kínában realizálják, és attól tartanak, hogy a vámok eszkalálódó kereskedelmi konfliktust idézhetnek elő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!