szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Január óta harmadával estek a cég részvényárai.

A Nissan rekordméretű, 750 milliárd jenes (4,63 milliárd eurós) nettó veszteségre számít a 2024-es pénzügyi évére, amely 2025 márciusával zárult – írja a Bloomberg. A fő okok között a szerkezetátalakítási költségek, az elöregedő modellkínálat miatti leárazások, valamint a gyengélkedő eladások szerepelnek. A működési bevétel is visszaesik, a korábbi 120 milliárd jenes előrejelzés helyett mindössze 85 milliárd jent várnak.

A Nissan értékesítése különösen gyenge az Egyesült Államokban és Kínában: az utóbbi piacon 2024-ben kevesebb mint 700 ezer autót adtak el, miközben négy éve még ennek több mint kétszerese volt az eredmény. A cég részvényei is nagyot zuhantak: 2024-ben 13 százalékkal, 2025-ben eddig pedig további 31 százalékkal csökkent az árfolyamuk.

A Nissan a vámok miatt nem szállít az USA-ba olyan Infinitit, amit Mexikóban gyártottak

A Közel-Keletre és Kanadába irányíthatják át az autókat, bár eddig a mexikói gyárban készült darabokat mind az Egyesült Államokban adták el.

A nehézségek ellenére a Nissan 1,2 milliárd eurós beruházást tervez Kínában 2026 végéig, és tíz új elektromos vagy plug-in hibrid modellt dob piacra 2027 nyaráig. Eközben a vállalat lemondott az Altima és Maxima szedánok elektromos utódairól, mivel a szegmens zsugorodik, helyette inkább egy új elektromos crossoverre összpontosít, amely méretében az X-Trailhez hasonlít majd.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!