Továbbra is válságban a Nissan, rekordmértékű veszteséget várnak
Január óta harmadával estek a cég részvényárai.
HVG
A Nissan rekordméretű, 750 milliárd jenes (4,63 milliárd eurós) nettó veszteségre számít a 2024-es pénzügyi évére, amely 2025 márciusával zárult – írja a Bloomberg. A fő okok között a szerkezetátalakítási költségek, az elöregedő modellkínálat miatti leárazások, valamint a gyengélkedő eladások szerepelnek. A működési bevétel is visszaesik, a korábbi 120 milliárd jenes előrejelzés helyett mindössze 85 milliárd jent várnak.
A Nissan értékesítése különösen gyenge az Egyesült Államokban és Kínában: az utóbbi piacon 2024-ben kevesebb mint 700 ezer autót adtak el, miközben négy éve még ennek több mint kétszerese volt az eredmény. A cég részvényei is nagyot zuhantak: 2024-ben 13 százalékkal, 2025-ben eddig pedig további 31 százalékkal csökkent az árfolyamuk.
A Közel-Keletre és Kanadába irányíthatják át az autókat, bár eddig a mexikói gyárban készült darabokat mind az Egyesült Államokban adták el.
A nehézségek ellenére a Nissan 1,2 milliárd eurós beruházást tervez Kínában 2026 végéig, és tíz új elektromos vagy plug-in hibrid modellt dob piacra 2027 nyaráig. Eközben a vállalat lemondott az Altima és Maxima szedánok elektromos utódairól, mivel a szegmens zsugorodik, helyette inkább egy új elektromos crossoverre összpontosít, amely méretében az X-Trailhez hasonlít majd.
Nem akkor fognak a városi fák hatékonyan hűteni hőhullámok idején, ha sok van belőlük, hanem ha a telepítésükkor olyan szempontokat is figyelembe vesznek, mint a helyi klíma, az épített környezet vagy a már ott élő növények. Az elsivatagosodó Szegeden török és kazah fajokkal is kísérleteznek.
A kormányfő Diogo Jotáról, Lázár Jánosról és a Tisza Pártról is beszélt egy videós interjúban, meg arról, hogy a felesége szólt neki: ne engedjen be egy migránst sem.