szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A németországi munkahelyek mintegy negyedét szüntetnék meg öt év alatt.

A Volkswagen a tervezettnél gyorsabban halad drasztikus költségcsökkentési programjával: a 2030-ig előirányzott 35 ezer fős létszámleépítésből már 20 ezer munkavállaló távozását szerződésben rögzítették – jelentette be Gunnar Kilian személyzeti igazgató egy belső wolfsburgi értekezleten.

A program keretében Németországban, ahol a VW mintegy 130 ezer embert foglalkoztat, közel minden negyedik munkahely megszűnik, viszont megúsznák a gyárbezárásokat. A vállalat elsősorban végkielégítéseket, részleges nyugdíjprogramokat és önkéntes távozásra ösztönző csomagokat kínál, amelyeket a munkavállalók túlnyomó része elfogadott.

A dolgozók szolgálati idejétől függően akár 400 ezer eurós végkielégítést is kaphatnak. A VW egyelőre nem árulta el, összesen mekkora összeget fizetnek ki. A leépítések mellett a vállalat 2026-tól jelentősen csökkenti a tanulószerződéses gyakornoki helyek számát is: évente 1400 helyett már csak 600-at kínálnak majd. A cél, hogy így évente 1,5 milliárd eurót spóroljanak meg a munkaerőköltségeken.

A „Jövő Volkswagen” program célja a költségek érdemi csökkentése és a profitmarzsok javítása, különösen az alapmárka, a Volkswagen esetében, amely jelenleg alacsony jövedelmezőséggel működik. Az elektromos modellek – mint az ID.4 és ID.7 – iránti kereslet visszaesett, a Zwickau és Emden gyárakban emiatt csökkenteni kellett a termelést, míg Kínában a hazai márkák, élükön a BYD-del, jelentős piaci részesedést vettek el a VW-től.

Tovább tart a VW kínai mélyrepülése, van olyan modelljük, amelyből 9 darabot adtak el összesen

Az idei év sem indul túl fényesen a Kínában sokáig uralkodó márkának.

A wolfsburgi fő üzemben jelenleg még jól fogynak a belső égésű motoros modellek, mint a Golf és a Tiguan – olyannyira, hogy időnként plusz műszakokat is be kellett iktatni. Ugyanakkor az üzemi tanács elnöke, Daniela Cavallo szerint 2027-től gondok lehetnek a kapacitáskihasználással, mivel a Golf gyártását Mexikóba helyezik át, és az új elektromos Golf csak később készülhet Wolfsburgban. Cavallo szerint emiatt akár négynapos munkahétre is szükség lehet a fő üzemben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!