Ötször annyi vizet használ majd el autónként a szegedi BYD-gyár, mint amennyit a kecskeméti Mercedes
A kínai autógyár vízfogyasztása egy kisvároséval ér majd fel.
A kínai autógyár vízfogyasztása egy kisvároséval ér majd fel.
Brutális zuhanásokról számolt be az első negyedév végén Amerika első számú elektromosautó-gyártója. Ez nagymértékben annak a nemzetközi reakciónak tudható be, amely a Tesla-vezér túlpörgetett trumpista tevékenységére érkezett válaszul, de Elon Musk szélsőjobb felé hajló politikai tombolásán túl is jócskán van baja a Teslának. A kínai riválisokkal szemben összeszedett lemaradást nem fogja egyből megoldani, ha a világ leggazdagabb embere visszább lép a Trump-kormányzat kötelékéből.
Az amerikai elnök iparági importtarifái mindenkinek rosszak, és nem világos, hogy akár csak hosszú távon mennyire tudnák enyhíteni az USA autógyártóinak kínjait. Trump ráadásul a Joe Biden ellen vezetett bosszúhadjárata közepette elkaszálta az amerikai elektromobilitási programot, amivel épp az Egyesült Államok legnagyobb riválisát hozza helyzetbe.
Külön érdekesség, hogy a Mercedes és a BYD közösen hozta létre a Denza márkát.
Nemcsak a BYD, a Zeekr és a Huawei is feszegeti a hipergyors villanyautó töltés határait.
Ez is elég látványos.
Az idén már 5,5 millió autót értékesítenének.
A legizgalmasabb kérdés persze az, hogy nálunk milyen áron kínálják majd.
Magyarországot (még) nem tájékoztatták, belsős információk szerint az Európai Bizottság azt vizsgálja, kapott-e a gyár tiltott állami támogatást Kínából.
Félmilliós kapacitásuk már így is lesz, de tovább terjeszkednének.
Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata, az európai elektromos autóipar egyik kulcsszereplője. Az energiaátmenet területén erősödő kínai dominancia határozhatja meg a globális gazdaság jövőjét.
Ehhez persze egy új platform is kell az autókban.
A kínai óriásüzem éves szinten 1,8 millió köbméter vizet, 283 millió kilowattóra áramot és 26 millió köbméter gázt igényel majd. Naponta 1 400 elkészült kocsit fognak kiszállítani 175 fuvarral. Évi 155 ezer tonna hulladék keletkezik majd a gyártás során, plusz 7 ezer tonna veszélyes hulladék.
A közös érdek egy platformra terelheti a legnagyobb konkurenseket is egy időre.
A most épülő magyar és török gyárak kapacitása félmillió autó lehet évenként, ezek mellé jöhet egy harmadik gyár is.
Mondjuk pont az USA-ban nem biztos, hogy tárt karokkal fogadják őket.
Már nem kell sokat várnunk a kínai gyártó első szilárdtest-akkumulátorára.
Azt is elmondták, mi lehet az a négy modell, amelyet Szegeden gyártanának.
Isten szemének hívja a kínai cég a rendszerét, amelynek alapváltozata még a legolcsóbb, alig 4 millió forintba kerülő autójába is bekerül.