Kínában 4 millió forint ez a BYD, ami hamarosan Európában is kapható lesz

A legizgalmasabb kérdés persze az, hogy nálunk milyen áron kínálják majd.

  • HVG HVG
Kínában 4 millió forint ez a BYD, ami hamarosan Európában is kapható lesz

A BYD hamarosan Európába hozza a Seagull nevű városi elektromos autóját, amely itt Dolphin Surf néven kerül piacra. A kínai autógyártó közel két éve mutatta be a modellt a Sanghaji Autószalonon, és ott alig több mint 10 500 eurónak megfelelő összegért, nagyjából 4,2 millió forintért árusítják az alapváltozatot. Az európai verziót jelenleg is tesztelik, hogy megfeleljen a helyi előírásoknak.

A BYD alelnöke, Stella Li szerint a Dolphin Surf nem feltétlenül lesz a legolcsóbb elektromos autó Európában, de ár-érték arányban kiemelkedő ajánlatnak ígérkezik – mondta az Autocar oldalnak. A kínai verzióhoz képest a jármű fejlettebb biztonsági rendszereket és műszaki frissítéseket kap majd, hogy versenyképes maradjon az európai piacon. Egyes piacokon a modell Dolphin Mini néven is ismert, de Európában a Surf márkanevet fogja viselni.

A kínai modell komoly ellenfele lesz a Dacia Springnek, ami jelenleg a legolcsóbb elektromos autó Európában, de várhatóan a Fiat Grande Pandának és a Citroën ë-C3-nak is a versenytársa lesz.

A jármű várhatóan még 2025-ben megjelenik az európai kereskedésekben. Kínában kétféle akkumulátorral kapható: egy 30 kWh-s, amely 305 km-es, és egy 38 kWh-s, amely 405 km-es hatótávot kínál a kínai CLTC ciklus szerint. A legdrágább verzió is 4,5 millió forint alatt van.

A Dolphin Surf méretei alapján a kisautók kategóriájába tartozik, hiszen 3,78 méter hosszú, tengelytávja pedig 2,5 méter, ami ideálissá teszi a városi közlekedéshez.

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?