Ne lepődjön meg, ha Németországban olyan kamiont lát, aminek áramszedője van
A jó öreg trolibusz koncepciója kicsit nagyobb léptékekben is felmerül manapság.
A jó öreg trolibusz koncepciója kicsit nagyobb léptékekben is felmerül manapság.
A tengeri hulladék csökkentése a cél, rengeteg eldobható eszköz használatát tiltaná meg Brüsszel.
Bánki Erik: a társadalmi és szociális szempontokat, valamint az innovációt is jobban figyelembe kellene venni a közbeszerzések elbírálásánál.
Egy szennyvíztisztító is lehet szép, környezetbarát, illatos. A nehéz az ügyben az, hogy erről meg kell győzni a múltban rekedt megrendelőket. Egy ferencvárosi cég azonban hisz a jövőben.
A Magyar Telekom csoport 2014-2017 között nagyjából 600 millió forintot költött olyan környezetvédelmi beruházásokra, amelyekkel már harmadik éve megszakítás nélkül karbonsemlegesen működik, karbonkibocsátását ellentételezi környezetvédelmi projektekkel.
Hatalmas víz- és földigénye miatt fenntarthatatlan a hústermelés a világon, miközben globálisan nő a hús iránti kereslet. Megoldás lehet a laboratóriumi körülmények között tenyésztett csirke- vagy marha, ha elnyeri a fogyasztók tetszését.
A „minden szemét jó valamire” elv úttörői elsősorban a piaci réseket jól megtaláló startupok, bár a nagyobb cégek is mindinkább rákényszerülnek a fenntartható gazdálkodásra.
Hamarosan beüzemelik Európa legnagyobb lítium-ion akkumulátorgyárát Lengyelországban.
Több százan vonultak fel vasárnap Sydney-ben azt követelve, hogy Ausztrália engedje be az országba azokat a menekülteket, akiket jelenleg Pápua-Új Guineában és Naurun tartanak fogva.
Kőburkolattal vízgazdálkodás, kenderszigeteléssel levegőtisztítás, tetőcseréppel energiatermelés: környezetbarát építőanyagokkal talál magának piacot egyre több hazai gyártó.
A földfelszín alatti forróság megzabolázása nemcsak zöld energiát adhat, hanem kordában tarthatná egy szupervulkán kitörését is.
Ökölszabályként kezelik, hogy az online vásárlás segít megóvni a környezetet, hiszen a jól szervezett házhoz szállítással temérdek károsanyag-kibocsátás takarítható meg. A helyzet azonban nem ilyen egyszerű - ahogyan az a HVG Fenntartható fejlődés című különszámának cikkéből is kiderül.
A Volkswagen-csoport teherautókat és buszokat fejlesztő ernyője alá az elmúlt években több fontos cég is bekerült, hogy valami igazán jót alkossanak.
A francia főváros ismét nagy lépést tett afelé, hogy szmogmentes legyen Párizs levegője.
Hetedszer is a holland csapat győzött a napenergia-meghajtású autók ausztráliai gyorsasági versenyén, amelyen több mint 3000 kilométert tesznek meg a járművek Ausztrália sivatagos belsején át.
Három éven belül itt a sofőr nélküli autó – így lelkendeznek a lapok Kaliforniában, ahol jelenleg 42 cég folytat kísérleteket. Ezt hamarosan a közutakon is megtehetik, méghozzá legálisan.
Ezzel a kerékpárral még a szerényebb izomzattal rendelkezők is könnyedén feltekerhetnek a meredek emelkedőkön.
A környezetvédelmi abszurd minősített esetének tűnik az ügy.
Nagyon kevesen értik, mit is jelent valójában a fenntarthatóság, melyet magyar fiatalok által indított kezdeményezés tenne központi témává a Visegrádi országokban.
Hiába büszkélkedhet kimondottan jó közlekedési hálózattal, sok közösségi közlekedést használóval és olcsó jegyárakkal a magyar főváros, a csapnivaló levegőminőség és az egészséges közlekedési módok rossz aránya miatt a rangsor hátsó felébe került Budapest a Greenpeace által készített fenntartható közlekedést vizsgáló kutatásban. A tanulmány azt is megállapította, hogy a budapesti közlekedéspolitika kifejezetten rossz irányba halad.