Különutasok: eljön valaha az etikus bankok ideje?
Finanszírozható-e egy dohánygyár, ha bölcsődét épít? Efféle etikai dilemmák feloldásán dolgoznak azok a bankok, amelyek kivételezésért lobbiznak az uniós hatóságoknál.
Finanszírozható-e egy dohánygyár, ha bölcsődét épít? Efféle etikai dilemmák feloldásán dolgoznak azok a bankok, amelyek kivételezésért lobbiznak az uniós hatóságoknál.
2025-re valamennyi csomagolását újrahasznosíthatóvá, vagy újrahasználhatóvá akarja tenni a Nestlé. A cég most újrahasznosítható papírcsomagolásban dobja piacra legújabb - Szerencsen gyártott és csomagol - kakaóját.
A klímaváltozás már nemcsak a jegesmedvék és az unokáink problémája, hanem a mi életünket teszi tönkre jelen pillanatban is. A pániknak azonban nincs értelme, és idő sincs már arra, hogy politikusokra és nagyipari vállalatokra mutogassunk. A szakértők szerint jobb, ha már most átkalibráljuk a gondolkodásunkat, hogy fenntartható legyen az életvitelünk. Ez sok energiát fog igényelni, de egyszerűen nincs más választásunk.
Generációs ugrás jön a szélerőműveknél, a 2030-as évekre vizionált álmok válhatnak már most.
Van drótkötélpálya, kerékpárút és hajléktalanszálló is – és mindez mézeskalácsból.
Ez azt jelenti, hogy relatíve kevés élelmiszert dobunk ki, fenntartható a mezőgazdaságunk, illetve az egészség és a táplálkozás alapján sem szerepeltünk rosszul a többi 66 vizsgált országhoz képest.
A következő két évben történelmi időket élünk, de ha nem lépünk, akkor ennek a bizonyos történelemnek az utolsó kellemes vagy elviselhető felvonásáról van szó. Ez derül ki a WWF természetvédelmi szervezet kedden kiadott Élő Bolygó Jelentéséből, amely több ijesztő adatot is közöl.
Bár az október egyelőre kegyes hozzánk, sokan már előre rettegnek, hogy ha a közeljövőben beköszönt a hideg idő, mennyire lesz magas az első számla, amiben már a fűtés is benne van. Néhány okos aprósággal azonban jelentősen lefaraghatjuk a költségeket, miközben kellemes melegben üldögélünk otthon.
A szlovákiai születésű Kerekes Vica az elmúlt pár évben főleg Csehországban dolgozott, de most újra forgatott két filmet Magyarországon is. A 37 éves színésznővel az elengedhetetlen szabadságról, az utált brandépítésről és az egyedüllét fontosságáról is beszélgettünk.
Kerekes Vicával a címlapján jelent meg a friss HVG Extra A Nő. A magazinban sok szó esik arról, hogyan keretezzük át, amit gyereknevelésről, munkahelyről, étkezésről, pénzköltésről eddig gondoltunk. Hogy milyen új készségek lesznek a segítségünkre, hogy eligazodjunk ebben az átláthatatlan információáradatban. Vagy hogy a végre felszínre került és sokáig kibeszéletlen nőügyek hogyan tarthatók ébren a ma Magyarországán.
Hiába ígérik a divatcégek, hogy fenntarthatóbbá teszik a gyártást, a fogyasztók nem engednek: ma nem csak többet vásárolnak, mint korábban, de a környezetszennyező műszál is egyre inkább hódít. Biztató kezdeményezéseket kerestünk Portugáliában és Magyarországon.
A fenntartható és etikus élelmiszertermelésről tartanak vasárnap népszavazást Svájcban, s közben arról is döntenek, hogy megemeljék-e az élelmiszerimport vámterheit. A svájciak azt is tudni akarják, pontosan mit esznek meg.
Sokszor bele sem gondolunk, de óriási mennyiségű pénzt költünk el feleslegesen háztartásunk menedzselése során. Pedig számos ilyen jellegű költséget megúszhatunk, de legalábbis komolyan csökkenthetünk pár okos trükkel. Lássuk, mire érdemes figyelni.
Lecserélik a sörösdobozokat összetartó műanyag csomagolást, és hamarosan tesztelik a kartonüvegeket is.
A környezetvédelmi abszurd minősített esetének tűnik az ügy.
A jó öreg trolibusz koncepciója kicsit nagyobb léptékekben is felmerül manapság.
Nagyon kevesen értik, mit is jelent valójában a fenntarthatóság, melyet magyar fiatalok által indított kezdeményezés tenne központi témává a Visegrádi országokban.
A tengeri hulladék csökkentése a cél, rengeteg eldobható eszköz használatát tiltaná meg Brüsszel.
Hiába büszkélkedhet kimondottan jó közlekedési hálózattal, sok közösségi közlekedést használóval és olcsó jegyárakkal a magyar főváros, a csapnivaló levegőminőség és az egészséges közlekedési módok rossz aránya miatt a rangsor hátsó felébe került Budapest a Greenpeace által készített fenntartható közlekedést vizsgáló kutatásban. A tanulmány azt is megállapította, hogy a budapesti közlekedéspolitika kifejezetten rossz irányba halad.
Bánki Erik: a társadalmi és szociális szempontokat, valamint az innovációt is jobban figyelembe kellene venni a közbeszerzések elbírálásánál.