Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Az augusztus elején Londonban megrendezett Nagy Brit Sörfesztivál negatív szenzációja volt, hogy több szexistának minősített sört kizártak a kézműves sörök egyik legnagyobb seregszemléjéről.
A kitiltás azokat a söröket érintette, amelyeket nevük, vagy a címke grafikája alapján szexistának ítéltek. Így lett a kizárás a sorsa a Dizzy Blonde, a Leg-Spreader és a Village Bike söröknek.
Azonban nemcsak ezek az éppen mostanában kitiltott sörök, pontosabban címkék és reklámok szexisták.
Fura is lenne, hiszen a söripar már évtizedek óta a férfi fogyasztókra alapozza hirdetéseit, melyekben nem egyszer csinos nőkkel reklámozzák italaikat. A nő szerepe ezekben eleve úgy jelenik meg, mint a csábítás eszköze, aki soha nem fogyasztója a sörnek, hanem csak biodíszlet, kiszolgálja a férfit, vagy éppen ellenkezőleg, szexuális vonzerejével igyekszik – sikertelenül – elcsábítani a sörivástól. A 21. században a kézműves sörfőzdék sokasága már sörei elnevezésében és a címkék rajzolatában is alkalmazta a reklámokban jól bevált ábrázolást.
Csakhogy időközben – éppen a craft hatására - lényegesen megváltozott a nők söriváshoz való viszonya, egyre többen kaptak rá a sörre. S őket annyira sértik a szexista „köntösbe” öltöztetett sörök, hogy egy felmérés szerint kétharmaduk nem is vásárol ilyeneket.
„A sör nem férfi vagy női ital, hanem mindenkinek készül. Még sok tennivalónk van a sztereotípiák leküzdése érdekében” – nyilatkozta Abigail Newton, a Nagy Brit Sörfesztivált szervező CAMRA egyik vezetője.
Hogy a kitiltás, mint elég radikális lépés, visszatartja-e majd a sörfőzdéket a szexista sörcímkék és elnevezések alkalmazásától, nem tudható, de ismerve a negatív reklám is reklám elvét, egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy komoly visszatartó erő lenne.
Vegyük csak példának az amerikai SweetWater Happy Ending (Boldog vég) imperial stout-ot, aminek az ázsiai szexmunkást ábrázoló címkéje óriási felháborodást keltett. Visszavonták a címkét, de addigra meg is kapta maximálisan a „negatív” reklámot. A Happy Ending új címkével is sokáig a sörfőzde legnépszerűbb terméke maradt.
Az olasz Deep Throat (Mély torok) gyártója nem volt szívbajos, nem visszakozott, nem terveztetett át semmit, továbbra is főzte és forgalmazta óriási felhördülést kiváltó sörét a címkén ábrázolt kukoricacsutkát szopogató nővel.
Vagyis, amíg nem születik egyértelmű szabályozás ez ügyben, a sörfőzdék maguk dönthetnek, hogy mi lesz egy-egy szexistának bélyegzett sörük sorsa.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.