szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az óriásplakátokon János evangéliumából idéznek.

Tizenhárom helyre kerültek ki a fővárosban szerdán a #Godislove kampány óriásplakátjai. A hírről beszámoló közleményben azt írják – a Coca-Cola megnevezése nélkül –, hogy népszerű üdítőital-márka társadalmi vitát generáló plakátkampányára akár válaszként is értelmezhető a katolikus papot és egy Szentírás-idézetet ábrázoló plakát, mely János evangéliumából idéz: "Atyám házában sok hely van".

A plakáton szereplő Hodász András atya népszerű vlogger, aki saját videós műsort készít a YouTube-on és jelen van az Instagramon is.

A kampány üzenete szerint a kereszténységnek nem felháborodnia kell a neki nem tetsző jelenségek kapcsán, hanem inkább fölmutatnia a hitét Krisztusban miközben hirdeti az Evangéliumot, amelyben olvashatjuk, hogy Isten a szeretet (1Jn 4,16b).

A kampány – amelyet a Keresztény Vállalkozói Konferencia támogat és szervezett – egyben egy játék is. Hodász András arra kérte a keresztényeket, hogy fotózkodjanak a plakátokkal az elkészült képeket pedig töltsék fel a közösségi oldalakra a Godislove hashtaggel, és írják meg, miért szeretnek keresztények lenni, mit jelent számukra, hogy "kapcsolatban vannak az élő istennel".

A következő két hétben árassza el a közösségi oldalainkat az istennel kapcsolatos tanúságtételünk, evangelizáljunk a világot!”

– szólított fel az atya videójában.

Hodász András januárban szerepelt a köztévének abban a műsorában, amelyben arról értekeztek, hogyan lehet „meggyógyítani” a melegeket. Szeptemberben egy újabb adásban ismét nekifutottak a kérdésnek az M5 csatornán, abban a pap meggyőződéssel lobogtatta Joseph Nicolosi Szégyen és kötődésvesztés című, a témában írt könyvét. Az abban foglaltak hatékonyságára az Amerikai Pszichológusok Társasága például nem talált tudományos bizonyítékokat, több amerikai államban pedig be is tiltották a konverziós terápiákat.

Ahogy korábban megírtuk, az érdi járási hivatal fogyasztóvédelmi hivatala félmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Coca-Colára az augusztus eleji plakátkampánya miatt, amelynek szereplője két homo- és egy heteroszexuális pár volt. Az ok: tilos olyan reklámot közzétenni, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja.

A cég szerint kampányuk célja az volt, "hogy közvetítse azon értékeket, amelyeket a vállalat régóta magáénak vall: az emberek sokszínűségébe és egyenlőségébe vetett hitet". Jelezték: változatlanul hisznek abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Élet+Stílus

Mégis, hogy merészelik? – reklámok, amelyek a Coca-Cola plakátjainál is nagyobbat szóltak

Meleg párok forró csókjai egy vodka társaságában, szexuális zaklatás egy borotva reklámjában és egy HIV-fertőzött ember feneke óriásplakátokon. Nem a Coca-Cola az első vagy egyetlen cég, amely társadalmilag fontos témát karolt fel egy reklámkampányban, sőt a nagy márkáknak kifejezetten megéri, ha termékeikhez mélyebb szociális üzenetet is társítanak. Ügyes és félresikerült, bátor és botrányos, de az embereket minden esetben erősen megmozgató reklámokat gyűjtöttünk össze.

A Puskás Akadémia védője is bekerült a válogatott keretbe

A Puskás Akadémia védője is bekerült a válogatott keretbe

Csőzik László érdi polgármester: "A politikának nincs köze a válásomhoz"

Csőzik László érdi polgármester: "A politikának nincs köze a válásomhoz"

Baranyi Krisztina újabb érdekességre bukkant Ferencvárosban: hiányzik 17 millió forint

Baranyi Krisztina újabb érdekességre bukkant Ferencvárosban: hiányzik 17 millió forint

"Még mindig csak vágy a saját laptop és az erős wifi"

"Még mindig csak vágy a saját laptop és az erős wifi"

Rogánék most már védenék a gyerekeik képmását, de eddig használták őket

Rogánék most már védenék a gyerekeik képmását, de eddig használták őket

IEA: a kormányok hajtják klímakatasztrófába a világot

IEA: a kormányok hajtják klímakatasztrófába a világot