szerző:
-gy-
Tetszett a cikk?

Nem is olyan távoli, meglehetősen viharos évtizedek után az elmúlt években nemcsak visszaszerezte méltóságát az egri bor, hanem új dimenziók is nyíltak a borvidéken, többek között az Egri Borműhely megalakulásával.

Az Egri Borműhelyt olyan helyi borászok közös gondolkodása, együttműködése hozta létre, akiknek meggyőződése volt, hogy egymással összefogva messzebbre-magasabbra jutnak, és eredményesebbek lehetnek a borvidék ismertségének növelésében. 2016-ban ültek le először erről beszélgetni. Kijelölték az irányt: a borkínálat szélesítése, fejlesztése, a meglévő márkák pontosítása és a legmagasabb borkategória meghatározása.

A gyakorlatban mindez az Egri Bikavér megerősítését (amely 2017-ben az első magyar vörösborként  hivatalosan is hungarikum lett), az Egri Csillag piaci (közösségi márka) megszilárdítását, a Szépasszony-völgy újradefiniálását, az egységes Egri palack megalkotását és bevezetését, valamint azt a törekvést jelenti, hogy igyekeznek mind vonzóbbá tenni az itteni borokat a fiatal fogyasztók körében.

A végül 2018-ban megalapított egyesület kommunikációs projektje Egri Bor Most néven eddig a közösségimédia-csatornákon, a Facebookon és az Instagramon keresztül volt elérhető.

Facebook

Az idei járványos tavasz azonban új kihívásokat hozott, megnövelve a digitális tér jelentőségét még olyan terméknél is, mint a bor, amely alapvetően offline élvezhető. Az Egri Borműhely borászai ezért új honlappal rukkoltak ki, amelyet természetesen nemcsak ezekben a hónapokban, hanem hosszú távon is igen fontosnak tartanak.

„Az új eszköz célja az, hogy a jelenleg megszokott honlapsablonoktól eltérően mutassuk be az Egri borvidéket az online térben. Ennek megvalósításában az edukáció mellett kiemelt szerepet szánunk a szórakoztatásnak. Ez sok érdekes, aktuális és vizuálisan vonzó témával valósítható meg. Az egribormost.hu honlap segítségével a borfogyasztók széles körét szeretnénk elérni, hogy megmutassuk nekik, mennyi energia, frissesség és lendület van az Egri borvidékben és az itteni borászokban” – fogalmazta meg Gál Tibor borász az egyesület képviseletében.

„A borkedvelők számára kialakított kommunikációs felületeinken azért használjuk a kezdetektől az Egri Bor Most nevet, mert pont ezt szeretnénk megmutatni: milyenek ma az egri borok, milyenek a mindennapok a borvidéken” –  mondta ifj. Lőrincz György borász.

A cél elérése érdekében egy nem statikus honlap készült. A közösségi média és az online magazinok világától inspirálva olyan felületet alakítottak ki, amely folyton változik, és megjeleníti azokat a tartalmakat, amelyek érdekesek lehetnek a borvidék aktuális történései szerint. Aki felmegy az oldalra, tájékozódhat borkóstolókról, boros eseményekről, cikkeket, interjúkat olvashat, megnézheti, hogy milyen a szőlő a dűlőkben, vagy éppen melyik borász, hol házasít Egri Bikavért.

Busák Attila

Az Egri Borműhely tagjai: Bolyki Pincészet és Szőlőbirtok, Gál Tibor Pincészet, Juhász Testvérek Pincészete, Ostoros Családi Pincészet, Petrény Winery, St. Andrea Szőlőbirtok, Thummerer Pincészet és Szőlőbirtok, Tóth Ferenc Pincészet és az Eszterházy Károly Egyetem/Élelmiszertudományi és Borászati Tudásközpont. Az egyesület tagjai egyébként kilépve a digitális térből összefogtak az Eger Lions Clubbal, hogy a maguk módján, lehetőségeivel segítsék a járványhelyzetben az egri egészségügyi dolgozókat. 1552 palack bor árából finanszírozzák az 1552 elnevezésű programot, amelynek keretében hozzájárulnak a kórházakban és a mentőállomáson dolgozók étkeztetéséhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!