szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A világ egyik legnagyobb ruházati vállalataként hatalmas a felelősségük a sokszínűség és az elfogadás megteremtésében, írták az egyik kép alá.

Az olyan divathirdetések világában, amelyek a modelljeikkel és retusált képeikkel sokszor ültetnek el a vásárlókban önmagukkal szemben irreális elvárásokat, szokatlan és váratlan kampánnyal jelentkezett a világ második legnagyobb ruházati vállalata, a H&M: olyan modellel hirdetik legújabb kollekciójukat, akinek az arcáról nem tüntették el a pattanásokat.

Bár egyre több, hirdetéseiben a női testet használó cég indít olyan kezdeményezéseket, amelyek szembemennek a kizárólag az úgynevezett tökéletes alakot elfogadó, minden természetes elváltozást hibának tekintő szemlélettel, ez a kezdeményezés még így is újszerű.

A svéd székhelyű, 74 országban jelen lévő multinacionális cég nem fűzött külön kommentárt a kampányához, a honlapjukon sajtóközleményt sem találni róla – ami csak még tovább erősíti a dolog természetességének hangsúlyozását –, azonban az egyik kép alatt hosszú hozzászólásban válaszoltak az egyik negatív megjegyzésre: „A H&M-nek, mint a világ egyik legnagyobb ruházati vállalatának hatalmas felelőssége van a sokszínűség és az elfogadás megteremtésében, és hiszünk abban, hogy minden ember csodálatos, úgy ahogy van. Modelljeink is azt tükrözik, hogy törekszünk a változatosságra, és azt hirdetik, hogy nem csak a tökéletes külsejű emberek lehetnek szépek. Büszkén vállaljuk sokszínűségünket és nézeteinket, melyekkel igyekszünk értéket teremteni és melyről úgy gondoljuk, elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jobb, élhetőbb világban éljünk” – írták.

Az akne gyakori, természetes okokból kialakuló bőrbetegség, amely a 12–24 éves korosztály négyötödét érinti, de később is kialakulhat akár terhesség vagy a menstruációs ciklus hatására is.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Lukács Andrea Plázs

"Nálunk hangosan kiröhögték a dagikat" - van-e esélye egy új szépségideálnak?

Egyre többször találkozunk a médiában olyan modellekkel, akik nem felelnek meg a hagyományos elvásároknak: divat a plus size, a testi hiba és a ráncos bőr a kifutón, de vajon nem több a másság mutogatása, mint múló dili, amit kihasználnak a divatcégek a feltűnősködésre? A nők nagy része még mindig arra törekszik, hogy karcsúbb legyen, mert az elfogadottabb. A harmonikus szépséget kétséges, hogy meg lehet dönteni a szépségiparban, a hétköznapi nők viszont szívesen látják a kevésbé tökéletes alkatokat is a reklámokban.