szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A világ egyik legnagyobb ruházati vállalataként hatalmas a felelősségük a sokszínűség és az elfogadás megteremtésében, írták az egyik kép alá.

Az olyan divathirdetések világában, amelyek a modelljeikkel és retusált képeikkel sokszor ültetnek el a vásárlókban önmagukkal szemben irreális elvárásokat, szokatlan és váratlan kampánnyal jelentkezett a világ második legnagyobb ruházati vállalata, a H&M: olyan modellel hirdetik legújabb kollekciójukat, akinek az arcáról nem tüntették el a pattanásokat.

Bár egyre több, hirdetéseiben a női testet használó cég indít olyan kezdeményezéseket, amelyek szembemennek a kizárólag az úgynevezett tökéletes alakot elfogadó, minden természetes elváltozást hibának tekintő szemlélettel, ez a kezdeményezés még így is újszerű.

A svéd székhelyű, 74 országban jelen lévő multinacionális cég nem fűzött külön kommentárt a kampányához, a honlapjukon sajtóközleményt sem találni róla – ami csak még tovább erősíti a dolog természetességének hangsúlyozását –, azonban az egyik kép alatt hosszú hozzászólásban válaszoltak az egyik negatív megjegyzésre: „A H&M-nek, mint a világ egyik legnagyobb ruházati vállalatának hatalmas felelőssége van a sokszínűség és az elfogadás megteremtésében, és hiszünk abban, hogy minden ember csodálatos, úgy ahogy van. Modelljeink is azt tükrözik, hogy törekszünk a változatosságra, és azt hirdetik, hogy nem csak a tökéletes külsejű emberek lehetnek szépek. Büszkén vállaljuk sokszínűségünket és nézeteinket, melyekkel igyekszünk értéket teremteni és melyről úgy gondoljuk, elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jobb, élhetőbb világban éljünk” – írták.

Az akne gyakori, természetes okokból kialakuló bőrbetegség, amely a 12–24 éves korosztály négyötödét érinti, de később is kialakulhat akár terhesség vagy a menstruációs ciklus hatására is.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Lukács Andrea Plázs

"Nálunk hangosan kiröhögték a dagikat" - van-e esélye egy új szépségideálnak?

Egyre többször találkozunk a médiában olyan modellekkel, akik nem felelnek meg a hagyományos elvásároknak: divat a plus size, a testi hiba és a ráncos bőr a kifutón, de vajon nem több a másság mutogatása, mint múló dili, amit kihasználnak a divatcégek a feltűnősködésre? A nők nagy része még mindig arra törekszik, hogy karcsúbb legyen, mert az elfogadottabb. A harmonikus szépséget kétséges, hogy meg lehet dönteni a szépségiparban, a hétköznapi nők viszont szívesen látják a kevésbé tökéletes alkatokat is a reklámokban.