szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Több mint 600 millió gyerek nem ment iskolába a járvány idején.

Koronavírus-járvány
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

Számos országban problémákat okozhat a gyerekeknél a jövőben, hogy bezárták iskolákat a koronavírus-járvány idején - figyelmeztetett az ENSZ Gyermekalapja (UNICEF). James Elder, az UNICEF szóvivője szerint a járvány miatt több mint hatszáz millió gyerek marad ki az iskolából.

A szóvivő szerint az iskolaköteles korú gyerekek mintegy 40 százaléka nem jár iskolába Afrika keleti és déli részén. A járvány előtt 37 millió gyerek maradt ki az iskolából, de a pandémia miatt elrendelt iskolabezárások miatt ez a szám 32 millióval nőtt. Elder utalt arra is, hogy a régióban amúgy is csak kevés iskola tudott távoktatást biztosítani.

A szóvivő elmondta azt is, hogy rendkívül sok fiatal lány esett teherbe a bezárások alatt, csak Ugandában a 10 és 24 év közötti korosztályban több mint ötödével emelkedett a terhességek száma.

Az UNICEF előrejelzése szerint mindennek hatása évtizedeken keresztül érezhető lesz.

Az ENSZ Gyermekalapja a Világbank becslésére hivatkozott, eszerint a tanulmányaikat be nem fejező diákok nemzedéke összességében tíz billió dollárral kevesebbet fog keresni élete során. Elder közölte azt is, hogy a koronavírus elleni védőoltások hiánya miatt a szegényebb országokban az iskolák újranyitását nem szabad a tanárok és a diákok immunizálásához kötni.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balla István Élet+Stílus

Vége a karanténoktatásnak, de nem tehet úgy az iskola, mintha semmi nem történt volna

A középiskolások eddigi életük mintegy tizenötödét töltötték iskolán kívüli oktatással, de a kisebbeknek is sok hetet kellett kihagyniuk, ezt nem lehet nem figyelembe venni a tanév utolsó öt – immár jelenléti oktatásos – hetében. Dolgozatok, a kimaradt tananyag ledarálása, közösségépítés? Mire érdemes használni, és mire nem a június 15-ig hátralévő napokat?