Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ad34dede-7e94-4b6b-a568-5fc970fcaff0","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Bár tavaly év elején gond nélkül bejegyezték, immár kényszertörlés alatt a másik olyan cég is, amit kétes hátterű brazil államkötvényekkel tömött ki a tulajdonosa.","shortLead":"Bár tavaly év elején gond nélkül bejegyezték, immár kényszertörlés alatt a másik olyan cég is, amit kétes hátterű...","id":"20250513_kenyszertorles-eltiltas-ezer-milliardos-tokeemeles-brazil-brasil-allamotveny-hasznosito-zrt-donor-zrt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad34dede-7e94-4b6b-a568-5fc970fcaff0.jpg","index":0,"item":"e4380842-0fd7-4899-9fd4-0d43efd8d80d","keywords":null,"link":"/kkv/20250513_kenyszertorles-eltiltas-ezer-milliardos-tokeemeles-brazil-brasil-allamotveny-hasznosito-zrt-donor-zrt","timestamp":"2025. május. 13. 15:21","title":"Már kényszertörlés alatt van mindkét cég, amiket ezermilliádokkal tömtek ki kétes brazil forrásból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A csipkebetoldásos Dolce&Gabbana nadrágnak megkérik az árát.","shortLead":"A csipkebetoldásos Dolce&Gabbana nadrágnak megkérik az árát.","id":"20250513_egymillios-nadrag-varkonyi-andrea-bentley-whitedog-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052.jpg","index":0,"item":"586e1bea-cbb6-470d-a0b0-e4fea96721cf","keywords":null,"link":"/elet/20250513_egymillios-nadrag-varkonyi-andrea-bentley-whitedog-media","timestamp":"2025. május. 13. 08:27","title":"Egymilliós nadrág volt Várkonyi Andreán, amikor kiszállt a 120 milliós luxusautóból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"760ecef5-d0d6-48fb-b335-6af1c638b1f4","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az első fokú ítéletet az ügyészség és a vádlott, illetve ügyvédje sem fogadta el.","shortLead":"Az első fokú ítéletet az ügyészség és a vádlott, illetve ügyvédje sem fogadta el.","id":"20250513_csalo-itelet-Magyarorszag-Dominika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/760ecef5-d0d6-48fb-b335-6af1c638b1f4.jpg","index":0,"item":"fc66c0d1-cf07-4873-a9b2-73ce1a6cf0d1","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_csalo-itelet-Magyarorszag-Dominika","timestamp":"2025. május. 13. 15:29","title":"Nyolc év börtönt kapott T. Alex, aki Dominikáról irányította a milliárdos magyarországi ingatlancsalásait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"420913c7-b584-4c88-b3e3-11f8cf68176d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Tovább bővül a szankciókkal sújtott oroszok listája, nehezebb lesz kikerülni a szankciókat, de a putyinista propagandát is célba veszi az EU.","shortLead":"Tovább bővül a szankciókkal sújtott oroszok listája, nehezebb lesz kikerülni a szankciókat, de a putyinista propagandát...","id":"20250514_eu-oroszorszag-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/420913c7-b584-4c88-b3e3-11f8cf68176d.jpg","index":0,"item":"de6351bf-1cdc-4145-9b3d-f56e57125a01","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250514_eu-oroszorszag-szankciok","timestamp":"2025. május. 14. 14:01","title":"Megvan az egyezség az EU újabb, Oroszország elleni szankcióiról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f2d627f-704e-4db3-b976-b0ebcee78f05","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Pilisi Parkerdő Zrt. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös kutatása hívja fel a figyelmet a klímaváltozás egy újabb hatására – arra, hogy a ma még gyakorinak gondolt fajok sincsenek biztonságban, és ők is veszélybe kerülhetnek a jövőben.","shortLead":"A Pilisi Parkerdő Zrt. és az Eötvös Loránd Tudományegyetem közös kutatása hívja fel a figyelmet a klímaváltozás...","id":"20250513_klimavaltozas-hatasai-gyakori-fajok-madarak-veszely-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f2d627f-704e-4db3-b976-b0ebcee78f05.jpg","index":0,"item":"2de903a7-b31b-4630-b718-96f6326e96c3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_klimavaltozas-hatasai-gyakori-fajok-madarak-veszely-kutatas","timestamp":"2025. május. 13. 13:03","title":"A klímaváltozás újabb aggasztó hatása: akár a gyakori madárfajok is veszélybe kerülhetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hat négyzetkilométeren épülhet fel egy nagy autó- és/vagy gépipari központ Pécs mellett a kormány tervei szerint. Már tárgyalnak erről kínai gyártókkal. A zöldmezős beruházássorozatot Magyar Levente jelentette be egy nagyinterjúban, amelyben szó volt az amerikai–magyar kapcsolatokról, a paksi beruházásról és a trieszti kikötőről is.","shortLead":"Hat négyzetkilométeren épülhet fel egy nagy autó- és/vagy gépipari központ Pécs mellett a kormány tervei szerint. Már...","id":"20250513_magyar-levente-kkm-miniszterhelyettes-interju-pecsi-autogyar-amerikai-viszony-paksi-bovites-trieszti-tengeri-kikoto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456.jpg","index":0,"item":"575855da-6adf-4b8e-a003-8135327497b2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_magyar-levente-kkm-miniszterhelyettes-interju-pecsi-autogyar-amerikai-viszony-paksi-bovites-trieszti-tengeri-kikoto","timestamp":"2025. május. 13. 08:54","title":"Magyar Levente: Pécs is kaphat egy 600 hektáros autógyárat, Trumpnak most nincs ideje Orbánra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55e157a4-6d24-4733-ae60-350289978da3","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egyesek szerint éppen emiatt tartósabbak a címkék és matricák, mint maguk a termékek, amikre rárakják azokat. ","shortLead":"Egyesek szerint éppen emiatt tartósabbak a címkék és matricák, mint maguk a termékek, amikre rárakják azokat. ","id":"20250513_made-in-china-matrica-cimke-kina-del-korea","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55e157a4-6d24-4733-ae60-350289978da3.jpg","index":0,"item":"b0f30a11-e2b5-4f75-845f-de511c9f302b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_made-in-china-matrica-cimke-kina-del-korea","timestamp":"2025. május. 13. 06:01","title":"Nem minden Made in China-címke kínai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af71976b-82b7-46f6-b611-1c666fb2f3f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"130 éve persze még nem is Skodának hívták a céget. ","shortLead":"130 éve persze még nem is Skodának hívták a céget. ","id":"20250514_Elektromoskent-tert-vissza-a-Skoda-1899-ben-gyartott-elso-motorkerekparja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af71976b-82b7-46f6-b611-1c666fb2f3f9.jpg","index":0,"item":"8c455581-ca6f-4e44-a41f-762f6cb18fa5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Elektromoskent-tert-vissza-a-Skoda-1899-ben-gyartott-elso-motorkerekparja","timestamp":"2025. május. 14. 20:20","title":"Autók előtt motorok: visszatért gyökereihez a Skoda egy retrofuturista géppel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az utolsó szezonja nem a nagy eredményekről, hanem az apró villanásokról szólt, és világbajnoki címet is jó rég nyert már, de Kimi Räikkönen Forma–1-ben eltöltött évtizedei olyan lenyomatot hagytak a sportágban és a rajongókban, amelynek a hiánya fel fog tűnni. A finn húsz év után azt mondja, semmit sem csinálna másképp. Egy rendhagyó fotóalbummal és néhány emlékezetes felvétellel búcsúzunk az F1-es karrierjétől. Ahogy ismerjük, nem jelenthetjük ki, hogy még sokat fogunk hallani felőle.
Húsz évvel az után, hogy a 2001-es Ausztrál Nagydíjon egy Sauberben először állt rajthoz, Kimi Räikkönen ezen a hétvégén a 349-ik, és egyben utolsó versenyén fog részt venni a Forma–1-ben. A finn világbajnok 42 évesen kiszáll, mégpedig annak szellemében, amit ez alatt a két évtized alatt is képviselt: hogy vannak fontosabb dolgok is a Forma–1-nél. Például a család. „Ma a versenyprogramom befolyásolja az egész családom életét, így aztán várom a napot, amikor semmi sincs betervezve, és azt csinálhatunk, amit csak akarunk” – mondta Robin és Rianna édesapja.
Kimi Räikkönen tehetsége és gyorsasága elég meggyőző volt ahhoz, hogy az első sauberes szezonja után elcsábítsa a McLaren, ahol 2003-ban és 2005-ben is világbajnoki második lett Michael Schumacher, illetve Fernando Alonso mögött. A finn az F1-es karrierje során 21 versenyt nyert meg, utoljára 2018-ban az Egyesült Államok Nagydíján állhatott a dobogó tetejére. A legkeményebb ellenfelének Schumachert tartja, az ő helyére érkezett meg egyébként a Ferrarihoz 2007-ben, és rögtön világbajnok is lett.
Step back in time with us to celebrate one of Kimi Raikkonen's greatest drives in his 20-year career ������#F1#KiitosKimi
Az Iceman, vagyis a Jégember becenevet Ron Dennis,a McLaren egykori csapatfőnöke aggatta rá a finnre. Az életrajzírója, Kari Hotakainen szerint az Iceman szerepnév, pajzs, munkaeszköz. Lehet mögötte versenyezni, erre a célra jó, de az autón kívül szertefoszlik, legkésőbb az otthona küszöbén. Ha ebből indulunk ki, akkor most az Icemantől is búcsúzunk.
ANDREJ ISAKOVIC / AFP
Räikkönennek, akárcsak a mezőny másik elnyűhetetlen veteránjának, Fernando Alonsónak, van már rutinja a visszavonulásban, 2010-ben és 2011-ben már kipróbálta, de az autósporttól nem távolodott el: mivel az F1 nem tudott számára megfelelő helyet biztosítani, átruccant ralizni és versenyezni kicsit a NASCAR-ba.
FABIEN MIDALI / DPPI MEDIA / DPPI VIA AFP
Räikkönen személyisége, hogy finoman fogalmazzunk, nem tolakodik az előtérbe, így leginkább azoknak az embereknek az impresszióiból lehet kicsit közelebb jutni hozzá, akik előtt megnyílik. Az F1-es mezőnyben az egyik ilyen ember a volt csapattársa a Ferrarinál, Sebastian Vettel, aki nemrég a búcsúvideójában osztotta meg a találkozásuk történetét. Kiderült, hogy néhányan le akarták itatni Vettelt, de Raikkönen védelmező üzemmódba kapcsolt, és megitta a német helyett az italokat. „Egyike annak a nagyon kevés versenyzőnek, aki a találkozásunk első napjától egészen mostanáig semmit sem változott abban az értelemben, hogy nagyon nyitott volt és örömmel fogadott, amikor fiatal kölyökként megjelentem a Forma–1-ben” – emlékezett vissza Vettel. Hozzátette azt is: „Nem hiszem, hogy Kimivel lehetne veszekedni, vagy hogy bármi problémád lehetne vele. Ha mégis, akkor a probléma te vagy, nem pedig ő.”
Annak ellenére, hogy az egyetlen világbajnoki címét egy Ferrariban szerezte, sokan a McLaren ezüst autóiban töltött éveit tartják a legértékesebbnek, például azért, mert ez volt az az időszak, amikor elmondhatta: ő a leggyorsabb. Az azonban, hogy két évtizeden át nyűtte a Forma–1-es pályákat, őszinte bizonyítéka annak, mennyire szerette ezt a sportágat. Még úgy is, hogy ennek sokszor inkább az ellenkező jelét adta. A disszonancia azért volt, mert Räikkönen versenyezni szeretett, a kötelező sallangokat, a cirkuszt pedig ki nem állhatta. A versenyzés kedvéért pedig még azt is elfogadta, hogy visszalépjen a rajtrácson: ha a Ferrari foglalt, jó lesz egy Alfa Romeo is.
XAVIER BONILLA / NURPHOTO / NURPHOTO VIA AFP
Arról, hogy érdemes volt-e ilyen sokáig húznia a búcsút, megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint már akkor vissza kellett volna vonulnia, amikor 2019-ben a Ferrari Charles Leclerc-t ültette a helyére, mások szerint a ralizós közjáték után eleve nem kellett volna visszatérnie. De Kimi Räikkönen nem az a típus, aki mások véleménye szerint alakítaná az életét. És az biztos, hogy az utolsó néhány F1-es évét is kiélvezte az utolsó cseppig, a rajtrács hátsóbb régióiban pedig a reflektorfényből is kevesebb jutott, így foglalkozhatott azzal, amit igazán szeretett: a versenyzéssel.
ANDREJ ISAKOVIC / AFP
Räikkönen nemcsak a tehetségével, gyorsaságával és versenyintelligenciájával tűnt ki, hanem azzal is, hogy magasról tett a konvenciókra. Ha úgy gondolta jónak, gorillajelmezben ment el motorcsónak-versenyre; ha épp kicsit többet ivott, felfújható delfinen parádézott; 2009-ben laza természetességgel kezdett el jégkrémet nyalni, miközben a többiek a piros zászló alatt az autójukban áztak a rajtrácson a malajziai esőben.
A legtöbbször rezzenéstelen arca mémek aranybányájának bizonyult, a szikár, minimalista mondataiból pedig pólófeliratok lettek. Az Alfa Romeo a búcsúhétvégén is az egyik ilyen mondatával tiszteleg előtte. Raikkönen még 2012-ben Abu-Dzabiban szólt oda rádión az őt folyamatosan utasítgató versenymérnökének: „Hagyj békén, tudom, mit csinálok”. Az Alfa Romeo most a következő feliratot helyezte el Räikkönen autóján: Most már békén hagyunk.
Räikkönennek megvolt az érzéke ahhoz, hogy néhány szóval fordított tükröt tartson a megjátszásnak, a fontoskodásnak, az arcoskodásnak. A szűkszavúságából közben nemzetközi védjegy lett. A hitelességét pedig az adja, hogy nem ő kreálta a brandet, egyszerűen csak egy nap arra ébredt, hogy azzá vált. A pár éve megjelent életrajzából viszont az is kiderül, hogy milyen vicces és melegszívű.
Kimi Räikkönen, amióta csak reflektorfényben van, rengeteg okot adott a szóbeszédre, de ő maga nem beszélt. Most szóra bírta egy honfitársa, a beszélgetéseikből megszülető könyv pedig bestseller lett. Elolvastuk, és elbeszélgettünk a szerzővel, Kari Hotakainennel. Kaptunk egy történetet egy autóversenyzőről, akiből autószerelő is válhatott volna. Helyette azonban világsztár lett.
Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás első fordulóját. Ha továbbra is olyan államfő lesz, aki szemben áll az alkotmányos kormánnyal és megbénítja a törvényhozást, az akár Donald Tusk miniszterelnök bukásához vezethet.