Kezdődik a kisföldalatti új járműveinek tervezése
Közel 750 millió forintba kerül a kisföldalatti és a fogaskerekű járműcseréjének tervezése. Nem a prototípusok tervezése, hanem azok tervezésének tervezése.
Közel 750 millió forintba kerül a kisföldalatti és a fogaskerekű járműcseréjének tervezése. Nem a prototípusok tervezése, hanem azok tervezésének tervezése.
Az elemzőcég szerint az európai GDP akár 40 százalékkal zuhanhat.
Eddig főleg lakossági ügyfelek jelezték, hogy ugyanúgy fizetnének tovább.
Százezrek sorsa dől el ezekben a hetekben, az elkövetkezendő egy-két évet pedig egy parlamenti kontroll nélkül működő válságkezelő szuperszervezet határozza majd meg.
A járvány sem változtatta meg az ingatlanpiacon azt az alapelvet, hogy a szerződéseket teljesíteni kell, azaz a bérlő vagy a vevő fizetni köteles. Az állam még beavatkozhat.
A hamisítók is meglovagolják, hogy világszerte óriási az igény a maszkokra a koronavírus elleni küzdelemben.
Eddig bérelték, most ingyen megkaphatják.
A miniszterelnök külön engedélyével el lehet térni a normál beszerzési szabályoktól, illetve egyéb könnyítéseket is bevezetett a kormány.
Az ingatlanpiaci tranzakciók száma 23 százalékkal csökkent tavaly márciushoz képest, a visszaesés a koronavírus-járvány számlájára írható.
Elakadó segélyszállítmányok és túlzott exportkorlátozás: bár élelemből nincs hiány, a korlátozások, óvintézkedések és a szállítmányozásban történő fennakadások könnyen élelmezési válsághoz is vezethetnek a fejlődő országokban.
A gazdasági recesszió és a gyenge forint automatikusan növelik az amúgy sem alacsony magyar államadósságot. És a kormány még el sem kezdte a válságkezelési költekezést.
Akkorát esett reggel óta a forint árfolyama, amilyenhez hasonlót utoljára a 2008-as világválság legsötétebb napjaiban láthattunk. Már nem csak az euróhoz és a dollárhoz, hanem Közép-Európa más devizáihoz képest is rengeteget veszít a magyar pénz az értékéből, az elemzők szerint ebben szerepe van a felhatalmazási törvénynek is.
„A beruházás megvalósítása kiemelkedően fontos közérdek” a kormány szerint. És tíz évig titkos is, ha elfogadják a kabinet javaslatát.
Hat repülőgép érkezését jelentette be szerda délelőtt a külügyminiszter, a következő napokban még tíz gépet várnak egészségügyi felszerelésekkel.
Közfeladatot ellátó státuszt a sofőröknek, és a többi ágazathoz hasonlóan kedvezményeket kér vállalkozóinak a két fuvarozói szervezet. A szakmai érdekképviseletek szerint megroppant a szektor.
Hatalmasat zuhan a forint, a reggeli 360-as árfolyamról 368-ig esett az euróval szemben. Amellett, hogy a nemzetközi hangulat nem segíti Közép-Európa devizáit, még a régiónk más pénzeihez képest is nagyot esik a forint.
A tervezettnél nagyobb hiányt hozott össze a kormányzati szektor 2019-ben. A pénzügyminisztérium az államadósság csökkenését, illetve az eredményeket, egyebek mellett a béremeléseket és a rezsiutalványokat hangsúlyozta.
Újabb történelmi mélypontot jegyezhetünk fel.
A magyar költségvetés eddig nem szakadt bele a válság kezelésébe, Orbán „történelmi” csomagja is valószínűleg más országokéhoz képest kicsi, de célzott és megfontolt lesz. Az intézkedések nagy része április közepén, május elején léphet életbe, amikor remélhetőleg már az ország újranyitása lesz terítéken. Az csak évek múlva fog kiderülni, hogy ez volt-e a hatékony megoldás.