Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
A kisebb cégek karácsonykor hajlamosak árakciókkal majmolni a nagyvállalatokat, ráadásul anélkül, hogy ezt előre megterveznék. Szezon elején, gyakran kapkodva találják ki, melyik termékből mennyit engedjenek, ahelyett, hogy extra szolgáltatásokkal csalogatnák vevőiket. Ez később megbosszulhatja magát.
Boltbezárások |
Az AC Nielsen felmérése szerint az elmúlt három évben minden tizenhetedik kisvállalkozás húzta le a rolót. Számukra a legnagyobb hátrányt a hipermarketek alacsony árai és az ennek köszönhető túlzott méretű árversenyek jelentették. A kisebb cégek részesedése Magyarországon így is magasabb, mint a régi uniós átlag, ami a felmérések szerint 38 százalék. |
Wolf szerint a kisvállalatok jobban járnak, ha ügyes reklámfogásokkal párosuló plusz szolgáltatásokat nyújtanak potenciális vásárlóiknak. Ehhez idomuló reklámszövegek lehetnek például:
- "Vásárolj most és kapsz mellé ajándékot",
- "Vásárolj most és ingyen kiszállítjuk",
- "Vedd meg a legújabbat és a korábbi modellt féláron megkapod".
A marketing szakember figyelmeztet, csak akkor érdemes mérsékelni az első vásárlásokból származó hasznot, ha ezáltal sikerül a cégnek új ügyfélkört kiépítenie, amellyel rendszeres üzleti kapcsolatot tart fenn. A vevőszerzési marketing költsége ugyanis az első eladásnál a legmagasabb.
A minőség fontosabb? |
Annak ellenére, hogy a november-decemberi időszakban a lakosság körében eluralkodik a karácsonyi bevásárlási láz, saját bevallásuk szerint sokak számára nyűg a vásárlás és egyre többen tartják fontosnak a minőséget az alacsony árral szemben. A GfK Csoport által Közép- és Kelet-Európa fogyasztóiról készített felmérés alapján a magyar lakosság 64 százaléka a mérsékletet tart kívánatosnak ebben az időszakban. Elgondolkoztató, hogy a hazai vásárlók 42 százaléka minősítette „kellemes tevékenységnek” a fogyasztási cikkek beszerzését, tőlünk nyugatabbra ez az arány elérte a 60 százalékot. |
Végzetes lehet tehát az, ha a cég szezon elején dönt karácsonyi kiadásairól. Ilyenkor eshet ugyanis abba a gyakori hibába, hogy mindent egyszerre szeretne ’kiárusítani’. A „mindenáron eladni” stratégia azonban nem feltétlen bizalomgerjesztő a vásárló számára, sőt előfordulhat, hogy olcsó áru iránt kisebb lesz a kereslet.
Karácsonyi marketing |
Egy a hvg.hu által megkérdezett internetes áruház a karácsonyi időszakban - előre tervezetten - sokat költ marketingre, éves költségének 20 százalékát. Kérdésünkre Szűts Pál, az oldalt üzemeltető hardver nagykereskedő cég, a Juventus Team Computer Kft. marketing igazgatója elmondta: az év végi forgalmat ebben a szektorban döntően a piaci viszonyok – többek között a vásárlóerő változása, illetve az állami beruházások és programok piacbefolyásoló hatása - határozza meg. Ugyanakkor a karácsonyi marketing is befolyásolja az év végi eladásokat. Az idei értékesítést ösztönző akciók, az online hirdetések nyomán, a múlt évhez képest várható 15 százalékkal növekedhet a forgalom. |
Az ügyfelek érdeklődését nemcsak felkelteni, hanem fenntartani is kell – a szezonális vásárok alkalmával megismert vevőket direktmarketing eszközökkel a leghatékonyabb újra vásárlásra ösztönözni – mutat rá Wolf Gábor. Első lépésként ne feledkezzünk meg begyűjteni a potenciális vevők névjegyeit, amiért cserébe akár kisebb ajándékot is kínálhatunk. Egyes cégek ilyenkor annyi új vásárlóra tesznek szert, hogy azokból élhetnek egész évben. Kiemelkedően sikeresek viszont csak azok a cégek lehetnek, amelyek módszeresen nyomon követik partneri kapcsolataikat:
- Hírlevelet küldenek, amellyel folyamatosan emlékeztetik ügyfelüket első vásárlásukra,
- Egy jó esettanulmánnyal, vagy idevágó piackutatással továbbra is fenntartják az érdeklődésüket,
- Legalább havonta egyszer felkeresik ügyfelüket telefonon is, hogy személyesen felhívják figyelmüket az éppen aktuális plusz szolgáltatásokkra.
Salgó Andrea
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A korábbi hivatali eljáráshoz képest sokkal hatékonyabb módszerrel vették el egy végrehajtó irodáját – értesült a HVG. Úgy tudjuk, más végrehajtók is érintettek hasonló eljárásban, és többen attól tartanak: ha nem ápolnak jó viszonyt a végrehajtói kar vezetésével, akkor beültethetnek valakit a helyükre.
A támogatás összevonható az Otthon Start hitellel is és szakértők szerint jelentős előnnyel járhat az állami foglalkoztatottak számára.
Ha sikerül a kormányváltás, más törvényre is hasonló sors vár.
Több külföldi útján a neki járó 4 helyett 5 csillagos szállodában szállt meg, anélkül, hogy erre engedélyt kért és kapott volna – állítja Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium államtitkára.