szerző:
eurohirek.hu
Tetszett a cikk?

Lengyelországé a közép-kelet-európai ital- és élelmiszerpiac 44 százaléka, Románia 15 százalékkal a második, Magyarország és Csehország pedig 14-14 százalékkal a harmadik-negyedik - derül ki a Food for Though tanácsadó cég felmérésből. Az ital- és élelmiszerpiac 1999 és 2004 közötti növekedési arányát tekintve Lengyelország, Csehország, Magyarország, Szlovákia, Bulgária és Románia a sorrend.

A jelentős lengyel szerep még akkor is meglepő, ha tudjuk, hogy a térség legnagyobb lélekszámú országáról van szó, ugyanis a lengyelek piaci részesedése nagyobb, mint lakosságának aránya a régióban (41 százalék). A lengyel-román-magyar-cseh kvartett a térség piacának 73 százalékát uralja, Szlovákiának 7, Bulgáriának mindössze 6 százalék jut. 

A régió ital- és élelmiszer-piacának forgalma tavaly elérte a 109 milliárd euró, ennek 18 százalékát alkoholtartalmú italok tették ki, 12 százalékot gyümölcsök és zöldségek, további 12 százalékot hústermékek. A piaci növekedés értéke szempontjából a leglátványosabb fejlődés 1999 óta Lengyelországban következett be, majd Csehországban és Magyarország következik.

A tanulmányból az is kiderül, hogy a kelet-európai fogyasztók többsége a márkás termékeket kedveli, az összforgalom 53,7 százaléka ilyen. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Kit érdekel, génkezelt-e az élelmiszer?

Európa-szerte megoszlanak a vélemények a génkezelt élelmiszerekről. A magyar közvélemény a lengyelhez és az angolhoz hasonlóan alig érdeklődik a téma iránt -derül ki a GfK csoport legfrissebb felméréséből.

MTI Itthon

Megalakult az első magyar élelmiszerbank

Létrejött az első magyar élelmiszerbank, amelynek célja, hogy az országban felhalmozódott élelmiszer-feleslegeket felkutassa és eljuttassa a rászorulóknak.