Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Százmilliárd forint értékű pert indított a Ferihegy Utasterminál Fejlesztő Kft. (FUF Kft.) a Budapest Airport (BA) ellen - közölte szombati számában egy napilap. Az információt a Pénzügyminisztérium nem tudta megerősíteni az MTI-nek.
A Ferihegyi repülőtér korábbi üzemeltetője, a FUF Kft. a 2A és a 2B terminál üzemeltetési jogáért indított pert a Budapest Airport ellen, a keresetet csütörtökön nyújtották be - írta a Magyar Nemzet. Pichler Ferenc, a Pénzügyminisztérium kabinetfőnöke a távirati irodának nem tudta megerősíteni, hogy a FUF Kft. beperelte volna a Budapest Airportot. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az esetleges per a cég privatizációját nem érinti.
Hozzátette: az állam vállalta a kártérítést a repülőtér 2B terminálját korábban üzemeltető FUF Kft. tulajdonosával, a kanadai Airport Development Corporationnel (ADC)szemben, így ha helyt kell állni, akkor ez az állam kötelezettsége "a korábbi kormány hibás döntéséért".
A pénzügyi tárca szóvivője rámutatott arra is, hogy a lapinformációval ellentétben csakis a 2B terminálról lehet szó, mivel a Ferihegyi Utasterminál Fejlesztő Kft. ennek megépítésére és az üzemeltetésére korábban kötött, 12 évre szóló szerződést. A magyar állam 2002. január 1-től megvonta a FUF Kft.-től a 2B terminál üzemeltetési jogát.
A Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatnyi tulajdoni hányadának eladásáról szóló szerződést december 18-án írták alá a brit BAA International Ltd.-vel, a brit cég 75 évre kapta meg a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér üzemeltetési jogát. A BAA arészvénycsomagért és a vagyonkezelési megállapodásért464,5 milliárd forintot fizetett.
A BA privatizációjáról szóló 2005 júniusi kormányhatározat október 6-án publikált módosítása egyértelművé tette, hogy permentesen értékesítik a BA Rt.-t. A határozat szerint a
Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) megszüntetéséből és a Ferihegy Utasterminál Fejlesztő Kft. (FUF) működtetési jogainak 2002 eleji megszűnéséből eredő követelésért az ÁPV Rt.-nek kell helytállnia.
A kanadai ADC és a Budapest Airport Rt. jogelődje, az Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság közös cége, a Ferihegyi Utasterminál Fejlesztő Kft. még 1996-ban kötött szerződést a Ferihegy 2B terminál megépítésének és üzemeltetésének megszervezésére.
A ciprusi bejegyzésű off-shore cég 17 millió dollárt biztosított a beruházáshoz, a FUF Kft. pedig további 103 millió dollár hitelt vett fel a magyar állam garanciája mellett. A légügyi törvény 2001. év végi módosítása, illetve az ezt követő közlekedési és vízügyi minisztériumi rendelet a terminálok üzemeltetésére egyértelműen a Budapest Airportot jelölte ki.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni, továbbra is hatósági eszközökkel próbálja alacsonyabban tartani az árakat. De sikerült?
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Dr. Kincse Csongor arról beszélt, hogy nem kapott egyértelmű választ, amikor a munkába állásról érdeklődött.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.