Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az ÁPV Zrt. Igazgatósága - a kormány előzetes tudomásul vételét követően - a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) egyetértésével jóváhagyta a hozzájáruló nyilatkozat kibocsátását a Budapest Airport Zrt. részvényeinek tervezett tulajdonos-váltása tárgyában - közölte a privatizációs társaság.
A 2005-ben megkötött privatizációs szerződés rögzítette, hogy a Budapest Airport (BA) részvényeinek továbbértékesítéshez a magyar állam hozzájárulása szükséges, és az új tulajdonosnak az eredeti szerződésben foglalt kötelezettségeket teljesítenie kell.
A 2005-ben lezajlott privatizációs pályázat nyertese, a BAA (International Holdings) Ltd. által vállalt szerződéses feltételeket és kötelezettségeket - különös tekintettel a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér fejlesztésére vonatkozó kötelezettségvállalásokra - teljes mértékben átvállalja a Hochtief AirPort GmbH vezetette befektetői konzorcium, így az ÁPV Zrt. hozzájárult a BAA (International Holdings) Ltd magyaroroszági projektvállalata, a BUD Holding Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában lévő Budapest Airport Zrt. részvények adásvételéhez - áll a közleményben.
Az igazgatóság elfogadta az új befektetői konzorcium és annak Magyarországon bejegyzett projekttársaságai csatlakozását a privatizációs pályázati eljárás eredményeként megkötött részvény adásvételi megállapodáshoz, és a vevő projekttársaság, az Airport Hungary Kft. csatlakozását a részvényesi megállapodáshoz.
A 2005. december 18-án megkötött privatizációs Részvény Adásvételi Megállapodás rendelkezéseire utalva, a privatizációs pályázaton győztes BAA (International Holdings) Ltd, valamint az általa alapított vevő társaság, a BUD Holding Vagyonkezelő Zrt. 2006. október 31-én megküldött levelében a megállapodás vonatkozó pontjára hivatkozva kérte, hogy a BA Zrt. részvénycsomagjának a Hochtief AirPort GmbH által vezetett konzorcium részére történő továbbértékesítése érdekében tárgyalásokat folytathasson az ÁPV Zrt. képviselőivel.
A pályázaton győztes BAA (International Holdings) Ltd anyavállalata, a BAA Plc, amely a BA Zrt. privatizációja idején 100%-ban tőzsdére bevezetett társaságként működött, 2006. nyarán nyilvános felvásárlás révén a spanyol Ferrovial csoport többségi irányítása alá került. A Ferrovial csoport új üzleti stratégiája a BAA összes Nagy-Britannián kívüli repülőtér érdekeltségeinek értékesítésére irányul, ennek elemeként kezdték meg a BAA nevében tárgyalásaikat a BA Zrt. részvényeinek továbbértékesítéséről a Hochtief AirPort GmbH által vezetett konzorciummal, majd 2006. novemberétől az ÁPV Zrt-vel.
A magyar privatizáció történetében ez volt az eddigi legnagyobb értékű egyszeri privatizációs tranzakció. A BAA International Ltd. 464,56 milliárd forintért vette meg 2005 decemberében a Budapest Airport Zrt. részvényeinek 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadát, a 75 évre szóló vagyonkezelési jogokat és az üzemeléshez szükséges kincstári eszközöket. Ezeket a vagyonelemeket 2005 nyarán egy független vagyonértékelő 110 milliárd forintra becsülte. A rekordáron túl a tulajdonos a vagyonkezelés 75 éve alatt az éves bevétel 0,5 százalékát, de minimum 750 ezer eurót fizet meg a KVI - nek.
A BA 2005 júniusában indult privatizációs tenderén tizenegy induló volt, végül három befektetői csoport - köztük a Hochtief vezette konzorcium - tett kötelező érvényű ajánlatot. Akkor a Hochtief a másodikként végzett a pályázaton, 406 milliárd forintos ajánlati árral. Azóta a BA értékesítette a földi kiszolgálási üzletágát a török Celebi GH-nak, 39 millió euróért.
Az ÁPV Zrt. korábban egyértelművé tette: csak akkor hagyható jóvá a tranzakció, ha az új tulajdonos a BAA valamennyi kötelezettségét átvállalja. A tranzakciós szerződésben a BAA 260,6 millió euró fejlesztést és beruházást vállalt 2011-ig, ennek nem teljesítése esetén kötbért kell fizetnie. Erre - a vagyonkezelői szerződés szerint - 75 millió euró bankgaranciát kellett letennie a vevőnek.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Megváltozhatott az ukrán elnök álláspontja Trump és Putyin alaszkai találkozója előtt.
A külügyminiszter telefonon Denisz Manturovnak elmondta: a háborúnak a tárgyalóasztalnál van megoldása.