szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

Jogosan marasztalta el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a "rendkívüli tisztítóerejű" mosópor gyártóját a fogyasztók megtévesztése miatt a Fővárosi Ítélőtábla döntése szerint.

A GVH három évvel ezelőtti reklámjai miatt indított vizsgálatot a a Procter & Gamble-lel szemben, mert a cég azt állította egyik mosópráról, a Bonuxról, hogy annak egészen rendkívüli a tisztítóhatása a hasonló árú mosóporokhoz képest. A vizsgálati tesztek eredményei azonban egyáltalán nem támasztották alá a reklámokban sugallt, illetve elhangzott állítást, ezért a Versenyhivatal 315 millió forintos bírsággal sújtotta a mosóporos céget.

A döntés miatt az elmarasztalt vállalkozás a Fővárosi Bírósághoz fordult, ám az elsőfokon elutasította a keresetét. A Fővárosi Ítélőtábla másodfokú ítéletében kimondta, hogy nem vitatja a GVH döntését, ám a bírság összegét túlzónak tartja, így azt 105 millió forintra csökkenti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!