szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Februárban Európában 968 159 új autó kapott rendszámot, 18,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly februárban, közölték az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken. Januárban 27 százalékos volt a visszaesés az egy évvel azelőttihez képest.

Új VW-modell. Jól megy
© Autómenedzser
A tavalyihoz képest fordított irányzat februárban is megmaradt: Nyugat-Európában jobb a helyzet – főként az új autók vásárlását ösztönző német állami "roncsprémium" miatt –, mint a földrész keleti felén. Tavaly Kelet-Európában sokáig még akkor is nőtt az értékesítés, amikor Nyugat-Európában már apadt.

Februárban Nyugat-Európában 902 037 új autót helyeztek forgalomba, 17,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Ez sokkal jobb, mint az első kéthavi visszaesés 22,0 százalékos átlaga. A nyugat-európai összképet jelentősen javította a Németország: ott 21,5 százalékkal nagyobb volt az értékesítés az egy évvel korábbinál. Negyven százalékos vagy azt meghaladó még a visszaesés Spanyolországban, Dániában, Finnországban.

Az új EU-tagországokban februárban 66 123 új autó kapott rendszámot, 30,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly februárban. Itt rosszabbodik a helyzet: az első kéthavi visszaesés átlaga 29,9 százalék. Magyarországon februárban 7146 új kocsit állítottak forgalomban az ACEA becslése szerint, 46,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Csehországban 7,7 százalékkal 9823-ra, Szlovákiában 37,9 százalékkal 3301-re, Romániában 66,5 százalékkal 7182-re csökkent az eladott új kocsik száma, a balti államokban 70 százalékot meghaladó volt a visszaesés. Ellenben Lengyelországban éves egybevetésben 7,3 százalékkal 30 194 új kocsira gyarapodott az értékesítés.

Februárban a Volkswagen csoport teljesített a legjobban: 8,0 százalékkal volt kisebb az értékesítése, az első két hónap átlagában pedig 13,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A csoport tagjai közül egyedül a Skoda növelte is értékesítését februárban, 4,7 százalékkal éves összehasonlításban.

A PSA Peugeot Citroen értékesítése 24,6 százalékkal, a Renault-é 19,9 százalékkal, a FIAT csoporté 17,2 százalékkal, a General Motorsé 20,5 százalékkal, a Daimleré 29,5 százalékkal, a BMW csoporté 29,1 százalékkal maradt el februárban az egy évvel azelőttitől.

A távol-keleti gyártók közül majdnem mindegyiknek az eladásai tovább csökkentek Európában, kivétel a dél-koreai Hyundai, amely 25,5 százalékkal többet, és a japán Suzuki, amely 8,2 százalékkal többet adott el februárban a földrészen, mint tavaly februárban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Cáfolják az Opel üzembezárásokat

Cáfolta az Opel üzemi tanácsának elnöke vasárnap azokat a híreket, amelyek szerint az egyik németországi gyár, az eisenachi üzem eladását terveznék, s a további háromban mintegy 5 ezer munkahely szűnne meg.

MTI Autó

4100 eurós nyereségrészesedést kapnak a VW dolgozói

Miközben a világ néhány nagy autógyára állami segélyért esedezik, a német Volkswagen hat németországi üzemében 4100 eurós nyereségrészesedést kapnak a dolgozók a cég jó tavalyi eredménye nyomán, 10,8 százalékkal többet a 2007-es eredményből tavaly fizetett 3700 eurónál.

MTI Gazdaság

A Daimler már látja az alagút végét

A Daimler jövőre már több autó eladására, és eredményeinek javulására számít. Egyelőre azonban még sok autó van raktáron, s a vezetőknek is javadalmazásuk jelentős csökkenésével kell számolniuk.

MTI Gazdaság

Válsághangulat az orosz autóiparban is

Elérte a válság az orosz autóipart is: bár a gyárak többszöri leállás után félgőzzel megint üzemelnek, de félő, hogy a helyzet tovább romlik. A kormány komoly összegekkel támogatja a belföldi autóipart, Vlagyimir Putyin kormányfő pedig arra kérte az embereket, hogy vásároljanak orosz gyártmányú autókat.

MTI Gazdaság

A Skoda is visszatér a rendes munkahétre

A csehországi Skoda autógyár márciusban visszatér a rendes öt napos munkahétre legtöbb modelljénél a kereslet élénkülése miatt – közölte csütörtökön a gyár szóvivője.