Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Februárban Európában 968 159 új autó kapott rendszámot, 18,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly februárban, közölték az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken. Januárban 27 százalékos volt a visszaesés az egy évvel azelőttihez képest.
Új VW-modell. Jól megy © Autómenedzser |
Februárban Nyugat-Európában 902 037 új autót helyeztek forgalomba, 17,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Ez sokkal jobb, mint az első kéthavi visszaesés 22,0 százalékos átlaga. A nyugat-európai összképet jelentősen javította a Németország: ott 21,5 százalékkal nagyobb volt az értékesítés az egy évvel korábbinál. Negyven százalékos vagy azt meghaladó még a visszaesés Spanyolországban, Dániában, Finnországban.
Az új EU-tagországokban februárban 66 123 új autó kapott rendszámot, 30,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly februárban. Itt rosszabbodik a helyzet: az első kéthavi visszaesés átlaga 29,9 százalék. Magyarországon februárban 7146 új kocsit állítottak forgalomban az ACEA becslése szerint, 46,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Csehországban 7,7 százalékkal 9823-ra, Szlovákiában 37,9 százalékkal 3301-re, Romániában 66,5 százalékkal 7182-re csökkent az eladott új kocsik száma, a balti államokban 70 százalékot meghaladó volt a visszaesés. Ellenben Lengyelországban éves egybevetésben 7,3 százalékkal 30 194 új kocsira gyarapodott az értékesítés.
Februárban a Volkswagen csoport teljesített a legjobban: 8,0 százalékkal volt kisebb az értékesítése, az első két hónap átlagában pedig 13,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A csoport tagjai közül egyedül a Skoda növelte is értékesítését februárban, 4,7 százalékkal éves összehasonlításban.
A PSA Peugeot Citroen értékesítése 24,6 százalékkal, a Renault-é 19,9 százalékkal, a FIAT csoporté 17,2 százalékkal, a General Motorsé 20,5 százalékkal, a Daimleré 29,5 százalékkal, a BMW csoporté 29,1 százalékkal maradt el februárban az egy évvel azelőttitől.
A távol-keleti gyártók közül majdnem mindegyiknek az eladásai tovább csökkentek Európában, kivétel a dél-koreai Hyundai, amely 25,5 százalékkal többet, és a japán Suzuki, amely 8,2 százalékkal többet adott el februárban a földrészen, mint tavaly februárban.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.