szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatalhoz fordul és az Európai Bizottságnál is panaszt emel a Malév visszaállamosítása miatt a Travel Service, a WizzAirhez hasonlóan – írta csütörtöki számában a Napi Gazdaság, amely szerint a charterpiac megérzi a nemzeti légitársaságnak nyújtott állami mankót.

Farkas Attila, a cseh központú chartertársaság, a Travel Service ügyvezető igazgatója a lapnak azt nyilatkozta: megítélésük szerint a Malév már az állami tőkejuttatásban és a fenntartási költségek viselésében bízva árazta be több menetrend szerint közlekedő, ám idegenforgalmi célpontnak számító járatának díjtételeit.

A szakember szerint a Malév által Larnacába és Palma de Mallorcára kiajánlott viteldíjból nem üzemeltethető nyereségesen egyetlen járat sem. Az utazási irodák persze kapnak az alkalmon és leszerződnek ilyen díjak mellett a Malévval, ami a charterüzletben érdekelt többi vállalkozás ellehetetlenüléséhez vezet.

Farkas Attila elmondta azt is: voltak terveik a Malév bukására is: számításaik szerint akár egy hónap alatt - a Malév-flottából 10 gépet átvéve - újraindították volna a Budapestről induló vonalak zömét. Szerinte cégük és a WizzAir lényegében képes lenne kiszolgálni a budapesti utasokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

MNV: a Malév "megmentési tervét" kell az EU-nak jóváhagynia

A Malév már jelentős részben kidolgozott "megmentési tervét" nyújtja be a magyar kormány az Európai Bizottsághoz jóváhagyásra – közölte Kamarás Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója, miután a Wizz Air bejelentette: az Európai Bizottsághoz fordul, mert jogellenesnek tartja a Malév állami támogatását.

MTI / hvg.hu Gazdaság

Orosz lapok: a Malév-ügylet és az európai légipiac befuccsolt meghódítása

A tárgyalások a Malév újbóli állami tulajdonba vételéreől nyomban azután megkezdődtek, hogy az orosz Külkereskedelmi Bank (VEB) ellenőrzést szerzett a társaság felett. Az előzetes megállapodás a magyar állammal már novemberben megszületett, de a felek sokáig nem tudtak kiegyezni az átadandó csomag nagyságáról, értékeléséről és a Malév adósságainak átütemezéséről – írta a Kommerszant című orosz üzleti lap hétfőn.

MTI Gazdaság

Ismét állami tulajdonba kerül a Malév

Ismét állami tulajdonba kerül a Malév; az Index értesülései szerint pénteken a késő esti órákban megszületett a döntés a magyar kormány és a cég jelenlegi orosz tulajdonosának képviselői között arról, hogy az állam az adósság tőkévé konvertálásával 95 százalékos tulajdonos lesz, a privatizációkor kapott 32 millió eurós bankgaranciát az oroszok kifizetik, de tovább nem finanszírozzák a légitársaságot, amire jelentős átszervezés vár

MTI Hazai gazdaság

Költségvetési tartalékokból emel tőkét a Malévben az állam

A költségvetés általános tartalékából 10 milliárd forintot, az állami vagyonnal kapcsolatos költségvetési fejezet tartalékából pedig 7,32 milliárd forintot fordít az állam a Malév tőkeemlésére, amelyből összesen 20,7 milliárd forint készpénzzel vesz részt és 4,66 milliárd forint adósságot tőkévé konvertál − derül ki a Malév tőkehelyzetének rendezéséről szóló magyar-orosz megállapodás részleteit ismertető kormányhatározatokból.