A Travel Service is az uniónál panaszkodik a Malév miatt

A Gazdasági Versenyhivatalhoz fordul és az Európai Bizottságnál is panaszt emel a Malév visszaállamosítása miatt a Travel Service, a WizzAirhez hasonlóan – írta csütörtöki számában a Napi Gazdaság, amely szerint a charterpiac megérzi a nemzeti légitársaságnak nyújtott állami mankót.

  • MTI MTI
A Travel Service is az uniónál panaszkodik a Malév miatt

Farkas Attila, a cseh központú chartertársaság, a Travel Service ügyvezető igazgatója a lapnak azt nyilatkozta: megítélésük szerint a Malév már az állami tőkejuttatásban és a fenntartási költségek viselésében bízva árazta be több menetrend szerint közlekedő, ám idegenforgalmi célpontnak számító járatának díjtételeit.

A szakember szerint a Malév által Larnacába és Palma de Mallorcára kiajánlott viteldíjból nem üzemeltethető nyereségesen egyetlen járat sem. Az utazási irodák persze kapnak az alkalmon és leszerződnek ilyen díjak mellett a Malévval, ami a charterüzletben érdekelt többi vállalkozás ellehetetlenüléséhez vezet.

Farkas Attila elmondta azt is: voltak terveik a Malév bukására is: számításaik szerint akár egy hónap alatt - a Malév-flottából 10 gépet átvéve - újraindították volna a Budapestről induló vonalak zömét. Szerinte cégük és a WizzAir lényegében képes lenne kiszolgálni a budapesti utasokat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.