Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Jóváhagyta egy szövetségi bíró csütörtökön Washingtonban a peren kívüli egyezséget annak a keresetnek az ügyében, amely szerint a Daimler külföldi kormánytisztviselőket vesztegetett meg, hogy a német autógyár termékeit vásárolják meg. A periratból a múlt héten kiderült, hogy a Daimler több mint 300 ezer euró összeget is kifizethetett kenőpénzként magyar kormánytisztviselőknek 2005-ben a Volánbusz egy buszvásárlási ügylete kapcsán.
Az amerikai igazságügy-minisztérium múlt héten benyújtott perirata szerint a luxusjárműveket gyártó vállalat az amerikai korrupcióellenes előírásokat megszegve kenőpénzt és ajándékokat adott tisztviselőknek különböző szerződések elnyerése érdekében. Az egyezség szerint a Daimler 185 millió dollárt fizet az amerikai igazságügy-minisztériumnak és a tőzsdefelügyeletnek, továbbá német és orosz leányvállalata bűnösnek vallja magát az amerikai törvények két rendbeli megsértésében. A Daimlernek - hogy elkerülje a bűnvádi eljárást és az ellene folytatott vizsgálatokat lezárják - ezenkívül alá kell vetnie magát egy független felügyelő ellenőrzésének.
A The New York Times szerint az ügy azt mutatja, hogy Washington egyre keményebben fellép az amerikai korrupcióellenes törvények megsértőivel szemben. A Daimler-botrány az egyik legszerteágazóbb azon vesztegetési ügyek között, amelyekben az amerikai kormány külföldi vállalatok ellen fellépett. Az amerikai igazságügy-minisztérium keresete szerint a Daimler legalább 22 országban fizetett le kormánytisztviselőket, akiknek egy évtizeden keresztül több tízmillió dollár kenőpénzt juttattak. Az 1998 és 2008 közötti megvesztegetésekkel a Daimler állítólag több százmillió dollár értékű szerződéshez jutott.
A periratból a múlt héten kiderült, hogy a Daimler több mint 300 ezer euró összeget is kifizethetett kenőpénzként magyar kormánytisztviselőknek 2005-ben a Volánbusz egy buszvásárlási ügylete kapcsán. A dokumentum együtt kezelte az ügyben az osztrák és a magyar szálat. A kereset szerint a Mercedes-Benz autóbuszokat forgalmazó EvoBus Hungaria Kft. 2005. május 23-án vagy környékén megegyezett arról, hogy 32 buszt ad el az állami tulajdonú Volánbusz vállalatnak. Az EvoBus Hungária az EvoBus Austria vállalattól vásárolt autóbuszokat. A tranzakcióval kapcsolatban az EvoBus Austria vállalat jóváhagyta 333370 euró "jutalék" kifizetését az amerikai USCON cégnek azzal a megállapodással, hogy az összeg egy részét vagy egészét magyar kormánytisztviselőknek továbbítják.
A Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója a kereset után vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogyan történt a 2005-ös Volánbusz-beszerzés. A Volánbusz azt közölte, hogy az EvoBus ügyletével kapcsolatban nem rendelkezik információval. Az EvoBus Hungaria Kft. pedig annyit közölt: a buszeladási ügyletről a Daimler április 1-jei amerikai bírósági meghallgatásáig nem ad információt, utána viszont részletesen tájékoztatja a közvéleményt.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
A Voks 2025 árából akár kétszáz Tisza-szavazás is kijöhetett volna, ám van olyan mutató, amiben még így is alulmarad a lehengerlő kormánypárti akció a számháborúban.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A képviselő szerint legalább 250 millió forintot érhet az ingatlan.
Kinek van igaza a Budapest és a kormány közötti pénzügyi vitában?
Egy Facebook-csoportba töltötték fel a felvételt.
Szekér Gergő szerint hazugságvizsgálóra kötötték.