Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A számvevőszéki és költségvetési bizottság keddi ülésén a szakbizottság kormánypárti többsége általános vitára alkalmasnak találta Mol-részvények visszavásárlásával összefüggő költségvetési törvénymódosítást és a Mol-törzsrészvények állam javára történő vásárlás jóváhagyásáról szóló országgyűlési határozati javaslatot is. Veres János pedig hiába kérdezett sokat, nem kapott választ.
Vissza kell vezetni a költségvetési törvény kiadási főösszegén és hiányösszegen azt a vételárat, amelyért a magyar állam visszavásárolja az orosz féltől a Mol Nyrt.-ben meglévő 21,2 százalékos részvényportfoliót - közölte Nátrán Roland, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára a számvevőszéki és költségvetési bizottság keddi ülésén.
A szakbizottság kormánypárti többsége általános vitára alkalmasnak találta Mol-részvények visszavásárlásával összefüggő költségvetési törvénymódosítást és a Mol-törzsrészvények állam javára történő vásárlás jóváhagyásáról szóló országgyűlési határozati javaslatot is.
A döntést megelőző vitában Nátrán Roland a költségvetési törvénymódosítás kapcsán felhívta a figyelmet, hogy az államháztartási törvényben meghatározott szabályok szerint nő a költségvetési hiány összege, az Európai Unió (EU) módszertana szerinti maastrichti hiánymutató szempontjából az ügylet nem számít hiánynövelő tételnek. Kérdésre válaszolva közölte: egyelőre nincs végleges információ a magánnyugdíj-pénztárak által átadott portfolióról, így nem tudni még, hogy mekkora részt képviselnek azokban a Mol-értékpapírok.
Az IMF-hitel kapcsán elmondta még, hogy a lehívott, de fel nem használt, a jegybanknál letét formájában elhelyezett felhasználásáról nincs egyeztetési kötelezettség a nemzetközi szervezetekkel. Aláhúzta, hogy a kormánynak az államot finanszírozó befektetőket kellett arról biztosítani: az adás-vétel nem okozza a finanszírozási feltételek radikális megváltozását. A piaci reakciók azt mutatták, hogy erről sikerült biztosítani a befektetőket - közölte. Hozzátette: az idei finanszírozási tervet az eredeti menetrendnek megfelelően hajtják végre. Kiemelte azt is, hogy mivel az állam a rendelkezésre álló forrásokból finanszírozza az ügyletet, az nem növeli a bruttó államadósságot sem.
Székács Péter, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkára az országgyűlési határozati javaslat kapcsán annyit közölt: a javaslattal kéri a kormány, hogy az Országgyűlés vegye tudomásul a mellékelt adás-vételi szerződést. Aláhúzta: a határozat elfogadásával a kormány saját magára állapít meg feladatot; a kabinet vállalja, hogy vevőként mindent intézkedést megtesz a vásárlás kapcsán, a megtett intézkedésekről pedig beszámol a parlamentnek.
Az általános vitára való alkalmasságról szóló döntés előtt a kormányoldal hosszas vitát folytatott Veres Jánossal (MSZP). A szocialista képviselő szerint Fellegi Tamás, nemzeti fejlesztési miniszter azt ígérte, hogy minden korábban feltett kérdésre az előterjesztés megadja a választ, ám ez nem így történt.
Veres János több kérdésre is választ várt, közte arra, hogy milyen érvek szólnak a Mol-üzletész megvásárlásának időzése mellett; az állam összesen mekkora tulajdonhányaddal rendelkezik majd; az állam tervezi-e további tulajdonrész szerzését; miért nő az adás-vétellel Magyarország energiaellátásának biztonsága és az energiafüggetlensége. Kíváncsi volt egyebek mellett arra is, hogy ha az orosz felet az elmúlt két évben a "nem transzparens" tulajdonosi szerkezete miatt nem engedték be a Mol-közgyűlésre, akkor ezzel a partnerrel egy uniós tagállam, Magyarország köthet-e szerződést.
A Fidesz képviselői szerint Veres János kérdései túlmutattak a napirenden. Márton Attila (Fidesz) elképesztőnek és megdöbbentőnek nevezte a szocialista képviselő kérdéseit, közte azokat, amelyek az osztalékkondíciókat és a részvényárfolyamokat firtatták. Veres János úgy reagált: nem tőzsdei árfolyamot befolyásoló választ várt, hanem azt, hogy vajon a kormányzat figyelembe vett-e bármilyen, a költségvetési egyenleget befolyásoló hatást.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Kormányinfót tart Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. Percről percre közvetítjük.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.
A politikus szerint minden jelöltnek mérlegelnie kell, hogy az indulása hozzátesz-e az ország jövőjéhez.