Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Népszabadság szerint csak megbecsülni lehet, de Magyarország több százmilliárd forintot dob ki az ablakon a közutakon kialakuló torlódások, dugók miatt.
A károkon mindenki osztozik: az autósok, az utak mentén élők és a vállalkozások is. A bruttó hazai össztermék (GDP) egy-öt százalékában határozzák meg nemzetközi kutatások azt a kárt, amit a világ legfejlettebb országainak évről évre el kell könyvelniük a közutakon kialakuló torlódások miatt - emlékeztetett a cikk, hozzátéve: senki nem tudja megmondani, hogy Magyarország vesztesége mekkora, mert hazánk nem csatlakozott az OECD évtizedek óta folyó kutatásához.
A Népszabadság a külföldi modellt figyelembe véve számolta ki, hogy a hazai gazdaság kára legkevesebb 270 milliárd forint évente, de ez az összeg akár az 1300-1400 milliárd forintot is megközelítheti. A napilap arról is írt, hogy a veszteség elemeit sem lehet pontosan meghatározni, de valószínű, a legnagyobb tétel a torlódások miatt veszteglő autók által feleslegesen elfüstölt benzin és gázolaj. Ez a Népszabadság becslése szerint 270-280 millió liter üzemanyag, ami mintegy százmilliárd forint pénzkidobás.
A felesleges füstölgés következménye a környezetszennyezés, ezt azonban nehéz forintosítani. Ehhez jön még a várakozás miatti stressz is - olvasható a cikkben.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.