Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Népszabadság szerint csak megbecsülni lehet, de Magyarország több százmilliárd forintot dob ki az ablakon a közutakon kialakuló torlódások, dugók miatt.
A károkon mindenki osztozik: az autósok, az utak mentén élők és a vállalkozások is. A bruttó hazai össztermék (GDP) egy-öt százalékában határozzák meg nemzetközi kutatások azt a kárt, amit a világ legfejlettebb országainak évről évre el kell könyvelniük a közutakon kialakuló torlódások miatt - emlékeztetett a cikk, hozzátéve: senki nem tudja megmondani, hogy Magyarország vesztesége mekkora, mert hazánk nem csatlakozott az OECD évtizedek óta folyó kutatásához.
A Népszabadság a külföldi modellt figyelembe véve számolta ki, hogy a hazai gazdaság kára legkevesebb 270 milliárd forint évente, de ez az összeg akár az 1300-1400 milliárd forintot is megközelítheti. A napilap arról is írt, hogy a veszteség elemeit sem lehet pontosan meghatározni, de valószínű, a legnagyobb tétel a torlódások miatt veszteglő autók által feleslegesen elfüstölt benzin és gázolaj. Ez a Népszabadság becslése szerint 270-280 millió liter üzemanyag, ami mintegy százmilliárd forint pénzkidobás.
A felesleges füstölgés következménye a környezetszennyezés, ezt azonban nehéz forintosítani. Ehhez jön még a várakozás miatti stressz is - olvasható a cikkben.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.