Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Tízből két magyarnak volt gondja a közüzemi díjak befizetésével az év második negyedévében, 6 százalékuk pedig a lakáshitel-törlesztéssel is késett - derül ki a Tárki Társadalomkutatási Intézet legfrissebb kutatásából.
A Tárki-kutatást összegző közlemény szerint a közüzemi díjat a 2011 áprilisa és júniusa között megkérdezett 3000 fő ötöde (20 százaléka) olykor nem tudta befizetni, 6 százalékuk pedig késett a lakáshitel-törlesztéssel. A háztartásokat sújtó gondok természetesen összefüggnek egymással: a lakáshitel-törlesztéssel késlekedők 75 százaléka a közüzemi díj befizetésével is késett.
Míg azonban a közüzemi díj befizetése elmaradásának oka inkább az alacsony jövedelem, azaz a szegénység, addig a hiteltörlesztés elmaradása inkább átmeneti válság, amiből vezethet az út a (mély)szegénység felé, de az anyagi bajoktól való megszabadulás irányába is - írja a Tárki kutatása.
A közüzemi díj befizetésének gondja sokkal erősebben függ a társadalmi helyzettől, mint a lakáshitel-törlesztéssel való küszködésé. Míg ez utóbbi esélyét "csak" a rossz munkaerő-piaci helyzet, a származás és a kisvárosi lét növeli, addig a közüzemi díj befizetésével küszködők esetében a származás és a rossz munkaerő-piaci helyzet egymással is összefüggő hatását tovább fokozza a képzetlenség és a rossz lakáshelyzet.
Az azonosságnak és eltérésnek ez az egyidejű jelenléte a küszködők véleményeiben is tetten érhető. A háztartás gazdasági helyzetét mindkét csoport (különösen a közüzemi díjfizetéssel nehezen birkózók köre) súlyosnak látja, s a származás miatti diszkriminációs tapasztalat és a migrációs hajlandóság is magas mindkét csoport esetében.
Ugyanakkor a közüzemi díjat befizetni olykor képtelenek a politikától elfordultak, s a rossz egészségi állapottól éppúgy szenvednek, mint a nem és a kor miatt érzett diszkriminációtól. Mindez nem jellemző a lakáshitel-törlesztéssel elmaradók körére, akik esetében a magasabb képzettséget és piacképesebb készségeket, így jobb jövőt sejtető internethasználat az átlagnál elterjedtebb - olvasható a közleményben.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Három másik, magyar érdekeltségű ügyben is előreléptek.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.