szerző:
Világgazdaság
Tetszett a cikk?

Extra reklámot hozott a Diornak, hogy Jennifer Lawrence elbotlott az idei Oscar-gálán, amikor fel akart menni a színpadra átvenni a legjobb női főszerepért járó díjat. A Dior öltöztette ugyanis, így a nézők nemcsak az esést, hanem a divatház ruháját is láthatták. A válság alatt sem csökkent a luxusmárkák bevétele, de ehhez új stratégiára volt szükségük – írja a Világgazdaság.

Jennifer Lawrence elefántcsontszínű estélyit viselt az idei Oscar-gálán, amit már korábban az este legszebbjének kiáltottak ki, de a színpad előtti botlás nem várt ingyenreklámot hozott Christian Dior tervezőnek. Néhány nappal később derült ki aztán, hogy Jennifer Lawrence lesz a márka új arca.

Az Oscar-gála hagyományosan a divattervezők egyik legnagyobb ünnepe évek óta. A The New York Times összesítése szerint a sztárok legszívesebben Versacét öltenek magukra. Az elmúlt tizenöt évben a napilap 34 Versace, 21 Armani, 20 Valentino és 18 Dior nagyestélyit számolt össze a díjátadón.

A Diornak nem csak az Oscar hozott szerencsét: Raf Simons belga tervező szerződtetése is jó döntésnek bizonyult a többségi tulajdonos Moet Henessy Louit Vuitton LVMH részéről, a társaság így tavaly 19 százalékkal, 29,3 milliárd euróra tudta növelni forgalmát.

MTI / AP / Invision/Chris Pizzello

A Prada tavaly 29 százalékkal tudta növelni bevételét, ami év végére meghaladta a 33 milliárd eurót. A forgalomnövekedés legnagyobb részét az európai piac adta, és a korábban kitörési pontnak számító Kelet-Ázsiában ennél alacsonyabb, 23 százalékos volt a bővülés.

A Gucci és az Yves Saint Laurent tulajdonosának forgalma 20,8 százalékkal, 9,7 milliárd euróra nőtt, miközben keleten alig tudott teljesíteni. Ez is jól mutatja, hogy a kínai piac bővülése sem határtalan, pedig korábban kitörési pontként tartották számon. A gyengébb eredményt részben a gazdasági növekedés lassulásának, részben pedig annak tudják be, hogy az új pekingi vezetők jóval konzervatívabb irányvonalat képviselnek, mint elődeik – olvasható a cikkben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!