Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Románia megelőzheti Magyarországot a helyben gyártott személyautók számát tekintve 2018 után - írta az európai járműipari statisztikákat ismertetve a Ziarul Financiar.
Románia egy pozíciót előre lépve a 10. lett a legnagyobb európai autógyártó országok toplistáján tavaly azt követően, hogy Belgium négy helyet visszaesett – jelentette a Ziarul Financiar című román gazdasági lap a járműgyártók nemzetközi szervezete, az OICA adatai alapján.
A kelet-európai autógyártás a recesszió alatt is növekedni tudott, és még van lehetőség további bővülésre – idézte a lap Constantin Stroe-t, a romániai autógyártók szövetségének, az Acaromnak az elnökét. Szerinte Románia idén már nem tud a 10. helynél előrébb lépni Európában.
De a beszámoló szerint a román autógyártás a magyarországit is lehagyhatja 2018 után, a Ford ugyanis a tervek szerint az Ecosport modellből jövő ősztől évi 100-150 ezer darabot gyárthat majd a craiovai üzemében.
Gyűlnek azért itthon a problémák |
Elérték a magyarországi autógyártókat is a több ágazatban érezhető hazai munkaerő-piaci gondok: nehezebben találnak képzett munkaerőt, az alacsony bérek miatt sztrájkkal is szembekerülhetnek, ráadásul Szlovákiából is megpróbálják elszipkázni a dolgozóikat. A nemrég bejelentett kapacitásbővítésekkel tovább nőhet a munkaerőigény, miközben a kormány – amely eddig a tenyerén hordta a legnagyobb itteni gyártókat – csökkenteni szeretné az ipar függését a járműgyártóktól. Tovább |
Egyelőre viszont az európai toplista 9. helyezettjeként Magyarország még jobban áll, sőt, növelni is tudta előnyét a románokkal szemben.
Hazánkban tavaly az OICA adatai szerint közel 492 személyautó gurult le a gyártósorokról, 13,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban, míg Romániában 387 ezer személygépjármű készült, 1,1 százalékkal kevesebb, mint 2014-ben.
Európában sorrendben Németországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában gyártották tavaly a legtöbb autót, őket a toplistában Franciaország és a többi kelet-európai országtól jócskán elhúzó Csehország és Szlovákia követte. Az utóbbi, 5. és 6. helyen álló két országban 2015-ben már az egymilliót is meghaladta a helyben gyártott autók száma.
A teljes listát Kína vezette 21 milliónál is több személygépjárművel, a második Japán volt 7,8 millió autóval, a harmadik pedig a legnagyobb európai gyártó, Németország volt 5,7 millió járművel.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.