szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Románia megelőzheti Magyarországot a helyben gyártott személyautók számát tekintve 2018 után - írta az európai járműipari statisztikákat ismertetve a Ziarul Financiar.

Románia egy pozíciót előre lépve a 10. lett a legnagyobb európai autógyártó országok toplistáján tavaly azt követően, hogy Belgium négy helyet visszaesett – jelentette a Ziarul Financiar című román gazdasági lap a járműgyártók nemzetközi szervezete, az OICA adatai alapján.

A kelet-európai autógyártás a recesszió alatt is növekedni tudott, és még van lehetőség további bővülésre – idézte a lap Constantin Stroe-t, a romániai autógyártók szövetségének, az Acaromnak az elnökét. Szerinte Románia idén már nem tud a 10. helynél előrébb lépni Európában.

De a beszámoló szerint a román autógyártás a magyarországit is lehagyhatja 2018 után, a Ford ugyanis a tervek szerint az Ecosport modellből jövő ősztől évi 100-150 ezer darabot gyárthat majd a craiovai üzemében.

Dacia Duster, az egyik ütőkártya
©
Gyűlnek azért itthon a problémák

Elérték a magyarországi autógyártókat is a több ágazatban érezhető hazai munkaerő-piaci gondok: nehezebben találnak képzett munkaerőt, az alacsony bérek miatt sztrájkkal is szembekerülhetnek, ráadásul Szlovákiából is megpróbálják elszipkázni a dolgozóikat. A nemrég bejelentett kapacitásbővítésekkel tovább nőhet a munkaerőigény, miközben a kormány – amely eddig a tenyerén hordta a legnagyobb itteni gyártókat – csökkenteni szeretné az ipar függését a járműgyártóktól. Tovább

Egyelőre viszont az európai toplista 9. helyezettjeként Magyarország még jobban áll, sőt, növelni is tudta előnyét a románokkal szemben.

Hazánkban tavaly az OICA adatai szerint közel 492 személyautó gurult le a gyártósorokról, 13,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban, míg Romániában 387 ezer személygépjármű készült, 1,1 százalékkal kevesebb, mint 2014-ben.

Európában sorrendben Németországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában gyártották tavaly a legtöbb autót, őket a toplistában Franciaország és a többi kelet-európai országtól jócskán elhúzó Csehország és Szlovákia követte. Az utóbbi, 5. és 6. helyen álló két országban 2015-ben már az egymilliót is meghaladta a helyben gyártott autók száma.

A teljes listát Kína vezette 21 milliónál is több személygépjárművel, a második Japán volt 7,8 millió autóval, a harmadik pedig a legnagyobb európai gyártó, Németország volt 5,7 millió járművel.  

©

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!