szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tetsuro Aikawa, a japán Mitsubishi autógyártó cég ügyvezetője nem mond le annak ellenére sem, hogy az épp csak kipattant dízelbotrányuk miatt máris feleződött a cég elsődleges piacán, odahaza a megrendelésük.A Volkswagennél is nagyobbat bukik a Mitsubishi.

Nemigen van már olyan autógyártó a világon, amely ne volna érintett a dízelbotrányban. Jóllehet, a vásárlókat és az egész piacot évekig átverő autógyárak közül ez a botrány már biztosan a Volkswagenre ég rá elsősorban, mostanra kiderült, hogy 263 bevizsgált dízel üzemű személyautóból 256 simán megbukott a teszteken – szóval lényegében mindenki érintett. A Mercedes is, és valószínű, hogy a Fiat sem kivétel.

Ilyen körülmények közt is nagy feltűnést keltett, hogy a japán Mitsubishi is elismerte, érintett a fogyasztási botrányban. A Reuters most azt írja, hogy az április 20-án kirobbant újabb dízel-gate szál miatt többen is felvetették a cég első embereinek (az elnöknek és a vezérigazgatónak) a távozását, mindez nem valószínű, hogy rövidesen megtörténhet. Annak ellenére sem, hogy a Mitsubishi kénytelen volt azt is bejelenteni, hogy a számára legfontosabb piacon, a belföldin a felére esett vissza a megrendelésük.

Főként a kis dízelekkel kapcsolatosan hazudtak a japánok
Autómenedzser

A cég ügyvezető igazgatója, Tetsuro Aikawa, de a vezérigazgatója, Osamu Masuko sem gondolja azonban azt, hogy a kialakult helyzet miatt távoznia kellene. Hiába, hogy már az is kiderült – még mielőtt az EPA (a VW sírját is megásó amerikai környezetvédelmi hatóság) elkezdte volna a konkrét vizsgálatát –, hogy a Mitsubishi Japánban már 25 éve használ olyan fogyasztásmérési módszereket, ami az otthoni szabványoknak nem is felel meg.

A vállalat részvényei tegnap további 3 százalékot estek a tőzsdén, miután az alig egy hete kitört botrány óta elvesztették addig értékük mintegy felét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!