Golfkocsin jön a lacipecsenye a Szigeten
A habmedencébe pedig percenként 250 ezer liter habot nyomnak. Megnéztük, kiknek köszönhetik ezeket a kunsztokat a bulizók. Meg azt is, hogy ez mennyire jó nekik.
“Tönkrement a hálózsákom, gyorsan kéne egy, de nem akarok beutazni a városba.” Iszonyú a hőség, állítsunk fel egy napernyőt a sátor elé!” A szigetelők napi szükségleteire jól láthatóan ráugrottak a közelben, illetve a Sziget területén működő kereskedelmi cégek. Több közülük
speciális Sziget-kínálattal jött ki,
a fesztiválozók igényeire szabott termékeket és szolgáltatásokat kínál.
Nem úgy tűnik, hogy a kereskedelmi beszállítók különösebb extraprofitra számíthatnának, az áraik legalábbis nem térnek el a mindennapiaktól, és – a kerítésen belül működő szupermarkettől eltekintve – a nyitvatartási időt sem nyújtják meg. Ezzel szemben jellemzően több munkaerőt alkalmaznak a szokásosnál. Van köztük olyan is, amelyik bevallottan imázsépítésre használja a szigeti jelenlétet. Félteni persze egyáltalán nem kell őket, a megnövekedett forgalom nyomán feltehetően nem járnak rosszul.
A fesztivál házi szupermarketje idén először az Aldi lett, amely – magyarországi boltjai között elsőként és egyetlenként – nonstop üzemmódban működteti a sziget északi végéhez közeli, 300 négyzetméteres egységét. A társaság közlése szerint a Szigeten található üzletben kapható termékek körét úgy alakították ki, hogy az alapvető élelmiszerek mellett a fesztiválozáshoz elengedhetetlen kellékek is elérhetőek legyenek.
Támad a grillkommandó |
Az Aldi üzletében egy 30 négyzetméteres Grillzóna is várja a vásárlókat, ahol az üzletben vásárolt pácolt és friss húsokat, zöldségeket a cég szakácsai 12 és 22 óra között készre sütik, így a vásárlók a helyszínen el is fogyaszthatják a sült húsokat, kolbászokat, grillezett zöldségeket – már akinek van türelme kivárni az akár egyórás sorban állást. A fesztiválozók az üzletben több mint tucatnyi sertés- és baromfitermékből, illetve sajtokból és zöldségekből válogathatnak. Az Auchan is megnyomja a grillvonalat, a K-hídhoz közeli áruházban szélesebb grillkínálattal, napi menükkel várja a fesztiválozókat, a grillmenük már 499 forintos áron elérhetőek.. |
A több mint 200 cikkből álló kínálatban tejtermékek, friss és pácolt hústermékek, üdítők, friss zöldségek és gyümölcsök mellett helyben sütött pékáru, papíráru, nyári ruházat és strandjátékok is kaphatóak, az üdítők kivételével minden áruházi árakon.
A szupermarketlánc szigeti egységében összesen 52 munkatárs dolgozik, a napi munkában a területi vezetők is részt vesznek, akik németül és angolul is kitűnően beszélnek. A hat kasszával rendelkező üzletben a FestiPay rendszeren keresztül lehet fizetni.
A K-hídhoz nagyon közel fekvő Auchan-egységben már évek óta kiemelt időszak a fesztivál egy hete, ebben az időszakban idén is fesztiválhangulat uralkodik a boltban, amely bővített, “szigetesített” kínálattal üzemel.
A legkeresettebb termékek ez idő alatt a kézi vízpermetezők, horgászszékek, sátrak, matracok és a polifoam, melyből több mint 1000 darabot értékesít ilyenkor az áruház. Nagy hangsúlyt helyez a sátorozás további kiegészítőire is, így a fesztiválozók többféle kispárna, pléd és hálózsák közül válogathatnak. Szintén sok fesztiválozó keresi a különféle szeszes italokat, chipseket, kekszeket, vitaminokat, illetve a gyorsételeket és hidegkonyhai termékeket, szendvicseket is.
A top termékek készleteit jelentősen megnöveli az óbudai Auchan a fesztivál időszakban, így például kézi vízpermetezőből 6000 darabot, horgászszékből 2300-at, polifoamból pedig több mint 1000 darabot kínál az áruház. A Sziget Fesztivál ideje alatt kalapokból, sapkákból, papucsokból egyéb kiegészítőkből és napszemüvegekből is felturbózzák a kínálatot. Az esetleges rossz időre is gondolnak, gumicsizma és esőkabát is megtalálható a polcokon.
Idén is vannak az áruház területén akkumulátortöltő-állomások, ahol a vásárlás ideje alatt mobileszközeiket tölthetik a betérők. Benépesült a parkoló is: egyebek között street-foodot és hideg fröccsöt kínáló standok várják a megfáradt bulizókat, emellett párakapuk, árnyékot biztosító óriás sátor, információs pontok, mobil toalettek és csomagmegőrzők állnak a vásárlók rendelkezésére.
Az Auchan áruház ebben a kiemelt időszakban is a megszokott nyitvatartással üzemel, viszont
az átlagos napi forgalom csaknem duplájára, naponta körülbelül 16 000-17 000 vásárlóra számít,
a zavartalan kiszolgálás érdekében külső munkaerőt alkalmaz, illetve a többi áruházból és az Auchan-központból is érkeztek segítő munkatársak. Sőt, az ország Auchan áruházaiban a készlet erejéig fesztiváljegyeket is árultak.
A Rossmann Fresh&Crazy 2.0 kitelepülése keretében menedzseli a szépségszigetet, hab- és neonpartit, víziröplabda-pályát, táncos show-t, koktélbárt. A szépségszigeten sminkesek és fodrászok veszik kezelésbe az érdeklődőket. Talán legnagyobb attrakciója a habmedence, ahol egész nap folyik a DJ-party: nappal a dús tajtékban – hiszen
akár 250 000 liter hab is lezúdul 1 perc alatt –,
éjszaka pedig a világító neonkellékekkel megy a tánc.
A kifejezetten fesztiválszortimenttel feltöltött Fesztiváldrogéria üzletben kifejezetten a kültéri időtöltéshez, nyaraláshoz, bulizáshoz összeválogatott választékból tud bevásárolni az egyszeri szigetlakó, anélkül, hogy ki kellene lépnie az esemény területéről. Itt a személyes higiéniai, szájápolási kellékekhez, illatszerekhez, kozmetikumokhoz lehet hozzájutni. Nem maradt ki a napozás kategória – naptejek, napolajok, napkrémek – sem, illetve van non food kínálat is: a többi között felfújható ágyak, napszemüvegek, hajgumik és ékszerek, esőkabát, esernyő. Az impulzusvásárlás kedvelői pedig mindenféle partikelléket is fellelhetnek az üzletben. A bolt idén megközelítőleg 1000 féle cikkel vágott neki a fesztiválnak.
A Rossmann Magyarország marketingstratégiájának része a márka célcsoportjának frissítése, pontosabban a fiatalok körében történő márkaismertség-növelés és lojalitásépítés.
A Metro áruházlánc a gasztronómiai szolgáltatókat támadta be, újgenerációs kiszállítási szolgáltatása, a Metromax révén a Szigeten jelen lévő vendéglátós partnereket teljes körűen ellátja alapanyagokkal, a budakalászi logisztikai platform teljes palettája elérhető.
Az együttműködés a Sziget Fesztivál nagykereskedelmi ellátásáért felelős Gamma-Trade Kft.-vel jött létre, pénzügyi támogatás mellett, de ennek mértéke nem publikus. A Gamma-Trade a fesztivál ital-nagykereskedelmét látja el, míg a Metromax az élelmiszerárusok nagykereskedelmi partnere.
A Metromax nem lerakattal, hanem ügyfélkapcsolati ponttal jelenik meg a Szigeten, a Gamma-Trade közvetlen közelében. A termékeket naponta reggel 7 és délután 3 között több körben, 8 autóval szállítják ki, majd 3 után is még három ütemben teljesítik a beérkezett megrendeléseket, 2 órás expressz kiszállítási idővel. Erről a pontról a vendéglátósok telephelyeire elektromos golfkocsikkal viszik ki a termékeket.
A Metromax a 2016 augusztusi katalógusában rögzített árakon dolgozik, illetve ezt egészíti ki a Sziget számára készült egyedi árlista.
Népszerű termékek a félkész – azaz a konyhatechnológiai fázisokat kiváltó – termékek, tisztított zöldségek, elősütött termékek, szeletelt vagy tömbös sonkák, másfél perc alatt kisüthető hasábburgonya, emellett az alapvető termékek is elengedhetetlenek a működéshez, liszt, cukor, olaj, tejtermékek (sajtok, tejföl). A partnerek megadhatják, hogy a szükséges húst milyen formában kívánják megkapni, szeletelve, apró kockákra vágva, vagy darálva.
A fesztiválon a Sziget partnerei
csak lebomló műanyag tányérokban értékesítenek ételeket,
amelyeket szintén a Metro szállít ki.
Ugyancsak naponta transzportál a Szigetre a fesztivál boros beszállítója, a Borháló. „Azért döntöttünk a napi szállítás mellett, mert a szakszerű tárolásra nincs garancia az összes vendéglátóhelyen, ez pedig ronthatja a borok, fröccsök élvezeti értékét” – mondja Elek Márton, a Borháló stratégiai igazgatója. A friss beszállítás persze költségesebb. Minden nap szállítanak a Sziget központi raktárába. A Borháló borait árusító egységek a Sziget központi raktárából szerzik be a szükséges árumennyiséget a saját forgalmuknak, illetve készletük fogyásának megfelelően.
Hosszas válogatás után választották ki a fesztiválborokat: a két fő bor Kamocsay Ákos Irsai Olivére és Merlot Roséja. Ezeket 10 literes kiszerelésben szállítják. Mellette ott lesz még egy Kamocsay Merlot és 4 palackos bor a Várszegi Pincészettől: Várszegi Rosé Cuvée 2015, Várszegi Chardonnay 2015, Várszegi Éden (édes merlot), Várszegi Cabernet Sauvignon 2013.
A Borháló a Sziget hivatalos borszállítója, így a vendéglátó egységekben a cég borait lehet inni, a Borháló Spritzzz pontokon csak Borháló-borból készült fröccsöket lehet kapni, a Borháló Wine Bar pedig szintén a hálózat saját borait árusító szórakozóhely, de például a Borfaluban más borok kaphatók.
Saját borstand |
A Borháló a központi beszállítói státusz mellett egy saját standdal is megjelenik a Szigeten, itt debütálnak a cég saját fejlesztésű fröccskoktéljai. „Nem mehettünk el csukott szemmel az új őrület mellett, ami fröccskoktél néven dívik a pesti kocsmákban – mondja Kathona Krisztián, a Borháló beszerzési igazgatója „Régi mondás, hogy amit nem tudunk megállítani, annak az élére kell állni. Nem mindegy azonban, hogy ezt hogyan tesszük, így kifejezetten jó borokból készülő, százszázalékos gyümölcsszörppel, zöldségekkel, gyümölcsökkel és zöldfűszerekkel vadított fröccskoktélokat kínálunk a Szigeten” – hangsúlyozza Elek Márton. |
Arra számítanak, hogy leginkább rozéik és fehér fröccsboraik fogynak, ezért is üzemeltetnek 4 Spritzzz Pontot, ahol csak fröccsöt lehet kapni.
Ezek kis kioszkok, amelyekben kedvük szerinti összetételű fehér és rozéfröccsöket vásárolhatnak a szigetlakók pillanatok alatt, hűtő/átfolyó tartályok biztosítják a jéghideg fröccsöt.
„Nincs palacknyitogatás, méricskélés; a Spritzzz Pontokon csapról jön a bor és a szóda is, így igazi szódából kap friss és hideg fröccsféléket a vásárló” – mondja Elek Márton.
A Borháló borait egységárakon lehet kapni a fesztiválon (tehát nem a kocsmárosok határozzák meg, mennyit kérnek): a Kamocsay Irsai, Rosé és Merlot decinként 400 forintba, a Várszegi borok 500-ba kerülnek.