Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A németeknek és a briteknek tett ígéretet az Opel új tulajdonosa, hogy nem zárnak be gyárakat. A magyarok még csak a kapcsolatfelvétel kezdeményezésénél tartanak.
Felvenné a kapcsolatot a Külgazdasági és Külügyminisztérium az Opel új tulajdonosával, hogy ne kerülhessen bajba a szentgotthárdi gyár a cég eladása után sem. A minisztérium azt jelezte a Portfoliónak: egyelőre ott tartanak, hogy kezdeményezték a kapcsolatfelvételt.
A fölösleges gyártókapacitások leépítésével és a működési költségek csökkentésével 1,7 milliárd eurót megtakarítani az Opelt megvásárló PSA-csoport szeretne. Az Opelnél azt nyilatkozták a portálnak:
Egyelőre nem tudni, miként alakulhat a gyárak sorsa középtávon, három-öt éves távlatban.
Igaz, ezt akkor sem lehetne tudni, ha nem történne tulajdonosváltás a társaságnál – tették hozzá. A munkahelyek megőrzését a németországi gyárakban 2018-ig garantálták, Nagy-Britanniában pedig 2021-ig.
A szentgotthárdi Opel-gyárról a cég kommunikációs osztálya azt írta: a további sorsáról „túl korai lenne bármiféle kijelentést tenni azon kívül, hogy a gyár esetében is tiszteletben tartja majd a PSA-csoport a korábban kötött megállapodásokat és szerződéseket”.
A szentgotthárdi üzemben több, mint 1200 dolgozót foglalkoztatnak, 2016-ban 630 ezer motort gyártottak ott.
A General Motors a hét elején jelentette be, hogy 2,2 milliárd euróért eladja veszteséges európai autógyártó érdekeltségeit a PSA francia konszernnek. A megállapodás értelmében a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoport tulajdonába kerül az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall, aminek eredményeként Európa második legnagyobb autógyártó birodalma jön létre a német Volkswagen-csoport mögött. Az új vállalat évente ötmillió autót gyárt majd, és a remények szerint 2020-ra nyereséges lesz az Opel és a Vauxhall gyártása.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.