Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Ha elkészülnek a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti szakasszal, az ígéretek szerint négy helyett három óra alatt lehet majd Sátoraljaújhelyről Budapestre eljutni.
Lerakták a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakasz villamosításának és felújításának kezdetét szimbolizáló alapkövet pénteken a Borsod megyei Sárospatakon. A 23 milliárdos beruházás már elkezdődött és két évig tart. Az átadás után egy órával csökken majd a Sátoraljaújhely és Budapest közötti menetidő.
Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára elmondta: a Mezőzombor-Sátoraljaújhely közötti vasúti szakasz felújításakor villamosítják a teljes, 46 kilométer hosszú vonalszakaszt, megszüntetik a lassú jeleket, Sárospatak és Sátoraljaújhely között pedig új töltést építenek, amely fontos árvízvédelmi feladatokat is ellát majd.
A Zemplén és a főváros közötti közlekedés feltételeit javítja az is, hogy a napokban megkezdik a Rákos-Hatvan szakasz felújítását, tavaly pedig a Nagyút-Mezőkeresztes közötti szakasz újult meg. A következő években a Budapest-Esztergom, a Püspökladány-Biharkeresztes, a Zalaszentiván-Nagykanizsa és a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalak fejlesztéseivel a hazai villamosított vasutak hossza megközelíti majd a 3300 kilométert – tette hozzá.
Hörcsik Richárd fideszes országgyűlési képviselő szerint egy több mint 27 éves történet végére kerül pont ezzel a beruházással, mert a helyiek a rendszerváltás óta szeretnének villamosított vasutat. A beruházás után a Sátoraljaújhely-Budapest közötti menetidő négyről három órára csökken. Szeretnék, ha a feltételek javulásával együtt 2019-től ismét naponta közlekedhetnének intercity vonatok Sátoraljaújhely és Budapest között – mondta még.
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy a Mezőzombor-Sátoraljaújhely közötti vasútvonalat utoljára a hetvenes évek közepén újították fel. Az évtizedek alatt bekövetkezett minőségi romlás eredményeként sok helyen 40 és 60 kilométer per órára kellett csökkenteni a sebességet, így az utazók elpártoltak a vasúttól.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
A szomszéd ugyanabban a házban már egy másik lakást is hasonló körülmények között szerzett meg.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.