Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Miniszterelnöki biztos próbálja egymáshoz igazítani a buszok és a vonatok menetrendjét.
Megint nekifut a kormány a vasúti és az autóbuszos közlekedés összefésülésének. Egyszer már megpróbálkoztak hasonlóval, ám négy év után is csak annyit sikerült elérni, hogy a Volánok menetrendi keresője már a vasúti csatlakozásokat is mutatja. Ráadásul 2012-ben is ugyanaz a Fónagy János államtitkár volt az akció felelőse, aki most.
Másként felelőse ugyanennek az összehangolásnak Dávid Ilona, aki hat éven át a Magyar Államvasutakat irányította, idén augusztusban pedig átültették a Volánbusz vezérigazgatói székébe. Egyetlen – a Pest megyei helyközi buszokat futtató – vállalat vezetőjeként ugyanis, furcsa logikával, az összes Volán társaság „reorganizációját, megújítását” kapta feladatául. A buszos cégekre rá is fér a megújítás, Dávid Ilonától pedig részben alappal várnak csodát a döntéshozók. Hiszen az államvasút első női vezetője a Fidesz káderpolitikája iránt amúgy csöppet sem lelkesedő szakemberek szerint is jó úton volt ahhoz, hogy gatyába rázza a MÁV-ot. Kérdés, hogy a helyettes államtitkárból lett új államvasúti elnök-vezérigazgató, Homolya Róbert is ugyanolyan hatékony lesz-e, mint elődje. Nekik kettejüknek kell Fónagy miniszterelnöki biztos irányításával egyezkedniük a vasúti és az autóbuszos közlekedés összehangolásáról.
2010-es kormányalakítása után Orbán Viktor még egy, a MÁV és a Volánok összegyúrásával létrehozott mamutban látta a megoldást, a nemzeti közlekedési holding megalakítását azonban egyre halogatták, majd letettek róla. A Budapesti Közlekedési Központ éléről menesztett Vitézy Dávid által miniszteri biztosként 2015-ben készített, azóta is titokban tartott koncepció a HVG információi szerint egyfajta országos BKK-t hozott volna létre, hogy budapesti testvére mintájára az legyen a helyközi személyszállítási szolgáltatások megrendelője és számonkérője. Eddig ebből sem lett semmi.
Márpedig a buszvállalatoknak egyéb, saját szemszögükből fontosabb szempontjaik is vannak, mint hogy önként hozzáigazítsák menetrendjüket a vonatokéhoz. Azért is ellenérdekeltek ebben, mert ha a továbbutazók a vasutat választják, akkor kevesebben szállnak a veszteséges környéki járatokkal szemben legalább valamicske nyereséget termelő távolsági buszokra. És egyáltalán: a nagyszámú ingázó iskola- és munkakezdése helyett nem alkalmazkodhat a buszok érkezése a vonatokhoz. Az állam emberei viszont azt kérdezhetik joggal, hogy miért támogassanak egymással párhuzamosan szaladgálva egymás bevételét elhappoló távolsági buszokat és vonatokat.
A volt BKK-vezér szerint az első lépés, hogy minden nagyobb városban a vasútállomás mellé költözzön a buszpályaudvar. Ezzel azonban rosszul járnának a napi ingázók ott, ahol utóbbi közelebb van a városközponthoz, mint a vasút. Persze meg lehet oldani, hogy a környező falvakból jövő buszok tegyenek egy kört a városban, mielőtt az intermodális csomópontba érnek, vagy fordítva: a helyükön maradó végállomásra tartó buszok ejtsék útba a vasúti pályaudvart. Csakhogy ez is érdekeket sért: a végállomásig utazókét, akiknek e kerülő miatt még többet kellene a buszon zötykölődniük.
És ezek még csak a menetrendek összefésülésének dilemmái. A következő lépés a jegyrendszer egységesítése: az, hogy az isten háta mögötti falucskából is egyetlen jeggyel lehessen busz-vonat kombóval például a fővárosba jutni. Ehhez olyan számítástechnikai háttér is kell, ami a jegy árából elkülöníti a Volánnak és a MÁV-nak járó részt.
A feladattal megbízott Fónagy János kiabált korábban kígyót-békát a nem fideszes kormányokra a kis forgalmú vasútvonalak bezárása miatt, és ő ígérte meg, hogy kormányra kerülve nyomban újranyitják azokat. A harmincegyből végül tizenegyet nyitottak meg – semmire sem jó, napi két vonatot jelentő alibi menetrenddel. Ha mostani feladatát is így oldja meg a miniszterelnöki biztos, azzal ismét lekerülhet a napirendről a buszok és a vonatok összehangolása.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egybehangzóan ítéli meg a nyugati sajtó az alaszkai csúcstalálkozótt.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozták, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.