szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Erős időszak volt kormányzati kommunikáció szempontjából 2018 utolsó negyedéve.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) közzétette az uniós közbeszerzési értesítőben, hogy 2018 utolsó negyedévében milyen reklámokra mennyit költött – ezt összesíti az Átlátszó.

Az oknyomozó portál azt írja, a 14,7 milliárdos összeg majdnem fele a kormány politikai hirdetéseire ment el, a többi az Exim, az MVM, a Magyar Posta, és más állami vállalatok reklámkampányaira. Mindent Balásy Gyula két cége bonyolított le – amióta Csetényi Csaba és Kuna Tibor partvonalon kívülre került, Balásy az egyetlen partner a Nemzeti Kommunikációs Hivatalnál.

A közzétett tájékoztató szerint 2018 utolsó negyedévében a Balásy-cégeknek az NKOH nettó 14,7 milliárd forint értékű megbízást adott. Ebből 6,95 milliárd a kormány politikai tartalmú kampányaira vonatkozik, közel 8 milliárd forint pedig különböző állami cégek és hivatalok hirdetéseire ment el.

Többek között:

  • 2,4 milliárd forintba került a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség számára Magyarország és a Kárpát-medence történelmi és kulturális értékeit bemutató, valamint a 2018. évi Magyarország turisztikai országmárka népszerűsítését célzó nemzetközi kampány kommunikációs feladatainak ellátására.
  • 700 millió forintot számláztak a KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó integrált reklámügynökségi és médiaügynökségi, valamint rendezvényszervezési feladataiért.
  • 433 millió forint ment a Családok Éve 2018-as kommunikációs kampányának III. ütemére.
  • 342,5 millió forint a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. külföldi és belföldi gasztroturisztikai kampányra, valamint a V4 elnökséghez kapcsolódó teljes körű utókommunikációra.

Részletek az Átlátszón.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!