szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A két cég célja a régiós piac meghódítása.

Egyesül a magyar online kereskedelem két legnagyobb forgalmú cége, az Extreme Digital és az eMag magyarországi leányvállalata – jelentette be Várkonyi Balázs, az Extreme Digital tulajdonos-vezetője. A fúzióban a két cég részesedése közel azonos, 52 százalékban többségi tulajdonos az eMag – pontosabban annak dél-afrikai anyacége, a Naspers lesz. Az ügyletet a Gazdasági Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia, az ügylet ezt követően, az év harmadik negyedévében zárulhat le. A két márkanév várhatóan megmarad, erről a jóváhagyás után dönthetnek, maga az egyesülés 2020-ban történhet meg.

A létrejövő cég kitűzött célja az, hogy Közép-Kelet-Európában is a legnagyobb piaci szereplővé váljon az online kereskedelemben – mondta el Várkonyi. Az Extreme Digital egyébként már 8 országban van jelen a régióban, míg az eMag csak kettőben, így a terjeszkedés alapját is a magyar cég adja majd, a tervek szerint Magyarországról.

A terjeszkedésen túl a fúziótól azt várja a magyar tulajdonos, hogy profibb raktárbázissal, nagyobb volumenű kereskedelmet tudnak bonyolítani, ami egy gyorsabb növekedés alapja lehet.

Az Extreme Digital a tavalyi naptári évet 36 milliárd nettó árbevétellel zárta, ez nagyjából tízszázalékos piaci részesedést jelent azon a piacon, amely a GKI Digital adatai szerint 2018-ban már bruttó ezermilliárd forintos volt. Ennek a felét a magyarországi kereskedők tették ki, másik felét pedig a külföldi cégek, mint például az Alibaba vagy az Amazon.

A 10 telephellyel működő, 20 ezer négyzetméternyi raktárkapacitással rendelkező Extreme Digitalnak 320 munkatársa van, az eMag is nagyjából ennyi embert foglalkoztat Magyarországon. Várkonyi reményei szerint ez a stáb is megmaradhat az egyesülés után.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!