Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Váradi József vezérigazgató szerint a reptér hibázott, amikor törölni kellett néhány napja a Brüsszel–Budapest-járatot, nem a Wizz Air. A cégvezető üzent Cseh Katalinnak, a Momentum EP-képviselőjének és Gulyás Gergely miniszternek is.
Hosszú interjút adott a Forbes online kiadásának Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. Miután a cégvezető elmondta, hogy:
Nemrég ugyanis a ferihegyi reptérzár miatti üzemzavar kezelése kapcsán újra politikusi célkeresztbe került a Wizz Air, kormányzati részről például újabb szigorú fogyasztóvédelmi büntetéssel fenyegették meg. Erre Váradi csak annyit mondott:
Valaki kiállt a sajtó elé, és mondott valamit, nem tulajdonítanám ezt a magyar kormány álláspontjának.
Gulyás Gergely volt ez a valaki, a Kormányinfón beszélt. A cégvezér szerint „attól még, hogy valaki a kormány nevében beszél, nem biztos, hogy ő az igazság szószólója. Az ilyen nyilatkozatok alapismeretek hiányában sülnek el időnként”.
Szerinte az történt valójában, hogy leszállt Budapesten az egyik gépük, de a kifutó olyan állapotban volt, hogy a repülőgép megsérült, mert felverődött egy jelentős aszfaltdarab. „Emiatt a gépet ki kellett vonnunk a forgalomból. A nyári csúcsszezonban eleve nem lehet egyik pillanatról a másikra pótolni a kiesett gépet, át kellett terveznünk a menetrendet, e mellett közel két órára lezárták a repteret is. Mert mikor újítja fel a reptér az egyik kifutópályáját? Amikor már elkezdődik a csúcsszezon. Egy nagyon szerencsétlen helyzet állt elő a Budapest Airport hibájából, és ennek mi lettünk a szenvedő alanyai.”
Hozzáteszi, nyilván ők felelnek az utasaikért, és minden megtesznek azért, hogy célba juttassák őket, de „a feltételek egyszerűen nem voltak adottak, hogy minden problémát azonnal meg tudjunk oldani. Amúgy is elég kaotikus a helyzet európai szinten is, komoly résidőproblémák vannak főleg a légiirányítás gondjai miatt, sok a késés, törlés. Az egész európai rendszer, beleértve azokat a segédszervezeteket, segédeszközöket, amelyek az ilyen rendkívüli helyzetekben lépnének működésbe, mind megfeszítettek, vagy működnek, vagy nem.”
Visszatérve a politikusi nyilatkozatokra, Váradi azt mondta:
Értem én ezeket a nyilatkozatokat, hogy majd mi az elefántcsonttoronyból megmondjuk, hogy mit hogy kell csinálni, mert ha nem úgy csináljátok, akkor jól megbüntetünk, de itt vannak reálfolyamatok, amelyeket vagy le tudunk kezelni fizikailag, vagy minden erőfeszítésünk ellenére nem. Szegény utasok valóban az áldozatai lettek egy olyan helyzetnek, ami nem a mi hibánkból alakult ki.
A reptérzár miatt töröltek egy Brüsszel–Budapest-járatot, amire Cseh Katalin, a Momentum EP-képviselője azt mondta, szerinte egyetlen Wizz Air-es kapcsolattartó sem volt elérhető a helyszínen, a szolgálatban lévő reptéri vezető pedig széttárta a kezeit. Erre Váradi a Forbes-interjúban azt mondta:
Amikor a brüsszeli politikus azt mondja, hogy a légitársaság nem figyel oda az utasaira, az szerintem nem így van, mert az alapvetően politika által vezényelt kiszolgáló infrastruktúra nem tudja megoldani a feladatait.
Kiemelünk még egy mondatot:
Szerintem irreális várakozás, hogy repülünk 144 repülőtérre, és mindenhol legyen éjjel-nappal Wizz Air-es alkalmazott azért, hogy ha nagy ritkán ilyen komoly fennakadás keletkezik, személyesen tudjon segíteni. Meg lehet csinálni, csak akkor nem ennyibe fog egy repülőjegy kerülni, hanem körülbelül a duplájába.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A Tisztelet Társasága alapítója hosszú betegség után halt meg, 54 éves volt.
14 kilót fogyott a német aktivista.
Fedinec Csilla szerint enyhíthető lett volna a feszültség a kárpátaljai magyar férfi halála ügyében, ha értelmes párbeszéd indul Ukrajnával.