Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
8,5 százalék helyett 15-öt szeretnének.
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) szerint 2020-ban legalább 15 százalékos béremelésre van szükség a Volánnál. Ez azt is jelenti, hogy a szövetség elfogadhatatlannak tartja a költségvetési törvényben lévő 8,5 százalékos átlagkereset-fejlesztési szándékot.
A KMSZ szerint a magyar gazdaság állapota és a munkáltatókat sújtó adóterhek mérséklődése lehetővé teszik a merészebb béremelést. Kiemelték még, hogy további bérnövelésre sarkallhat a 2020-ra már beharangozott 8-8 százalékos minimálbér és garantált bérminimum-emelés.
Arra is figyelmeztetnek, hogy 2020-ban olyan munkaerő-elvándorlás következhet be mind a buszvezetők, mind a karbantartók körében, ami veszélyezteti a folyamatos szolgáltatást. Már így is egyre gyakoribb a járatkimaradás és ez erőteljesen fokozódhat egy szerényebb bérfejlesztés okozta drámai létszámcsökkenés hatására.
A szövetség nem veti el a több évre szóló bérmegállapodást, ám közleményében hangsúlyozza, hogy az éves béremelési tételeknek harmonizálni kell egymással, aránytalanul alacsonyabb bért megállapítani valamely évben káros hatású.
A KMSZ bérfejlesztési igényével megkeresi a vagyon kezelésért felelős minisztert, a munkaadói oldal vezetőit és a társszakszervezetekkel közösen kezdeményezni fogja a bértárgyalások időbeni megkezdését.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.