Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A lap úgy tudja, egyelőre dolgoznak a jogi megoldáson.
Folytatódik a hulladékgazdálkodás államosítása, a számlázás központosítása után az uniós források felhasználásával épült hulladékkezelő központokat is bekebeleznék – írja az Mfor.hu.
A lap úgy tudja, az ország összes – jellemzően uniós támogatásból megvalósult vagy felújított – korszerű hulladékkezelőjének válogató, átrakó, lerakással hasznosító központját is átvenné az állam az önkormányzati cégektől, illetve társulásoktól, de egyelőre még nem sikerült megtalálni hozzá a megfelelő jogi formát.
A lap ezzel kapcsolatos kérdéseire az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő (NHKV) Zrt. sem válaszolt.
A jelenlegi hulladékkezelési közszolgáltatás rendszerében más viszi el a hulladékot és más adja ki számlát, a központi számlázást a 2016-ban megalakult állami kukaholding, az NHKV kapta feladatul, amely sem tavaly, sem idén nem tudta határidőre elkészíteni a pénzügyi beszámolóját, és a nem fizetők aránya sem csökkent, a díjbeszedéssel is többször akadtak gondok.
A lap hozzáteszi, hogy az állam már korábban elkezdte felvásárolni a hulladékkezelő cégeket: elsőként a német tulajdonú REMONDIS Magyarország Holding Kft.-t vette meg a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 2013 végén, és létrehozta a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Szolgáltató Kft.-t (NHSZ). A hivatalosan kommunikált cél az volt, hogy hazai tulajdonba vegyék a hulladékgazdálkodás szereplőit, és egységes szolgáltatási színvonalat alakítsanak ki az egész országban.
2014-ben az osztrák tulajdonú AVE Magyarország Hulladékgazdálkodási Kft. felvásárlásával újabb kétmillió háztartás hulladékszállítása került az NHSZ fennhatósága alá. A cég jelenleg összesen 38 társaságban – 25 leányvállalatban, 10 társult vállalkozásban és egy közös vezetésű cégben és két másikban – rendelkezik kisebb-nagyobb részesedéssel.
Maga az NHSZ hulladékgazdálkodási tevékenységet nem folytat, csupán vagyonkezelési feladata van. Ha nem az NHKV, akkor ez a cég kaphatná meg az önkormányzatoktól elvett hulladékhasznosítókat, hulladéklerakókat.
A lap hozzáteszi, ha a hulladéklerakókat átvenné az állam, és piaci árat fizettetnének a hulladékért a szemétszállító cégekkel, azok nem igazán tudnák ezt kigazdálkodni.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.