szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több milliárd fontot veszít minden évben a brit gazdaság a hamisítványok miatt. Míg a hamis termékeket sok esetben jóhiszeműen vásárolják meg, addig az OECD új jelentése arra világít rá, hogy a hamisítványok megvásárlásának több mint 60 százaléka igenis tudatos.

Autóalkatrészek, kozmetikumok, elektronikai cikkek és divattermékek: minden évben többmilliárd fonttal károsítják meg a gyártókat a hamisítók, aminek következtében 2016-ban 86 ezer munkahely szűnt meg az Egyesült Királyságban az OECD egy jelentése alapján. E szerint világszerte a hamisított és kalózkiadásban értékesített brit termékek értéke 2016-ban több mint 16,2 milliárd fontra rúgott, a 2013-as 13,4 milliárdhoz képest: ez megegyezik az Egyesült Királyságban készített termékek eladásának 3,3 százalékával.

Különösen a parfümök, kozmetikumok, a ruházat, a cipők, a bőrtermékek és a telekommunikációs eszközök népszerűek a hamisítók körében az elektronikai cikkek, az autók és a motorkerékpárok mellett. A hamisítványok kereskedelme a brit vállalkozásoknak több mint 9,2 milliárd font kiesést jelentenek – ez a kereskedelem 2,7 százalékát teszi ki.

A nyilvánvaló, kiesett adók és a cégek vesztesége mellett számos vásárló nem is gondol bele az egészségügyi és a biztonsági kockázatokba, amelyeket magukban hordoznak akár az elektronikai eszközök, akár a gyógyszerek. Ennél is sokkolóbb azonban, hogy a jelentés alapján a brit vásárlóknak több mint fele pedig tisztában van vele, hogy hamisítványt, vagy kalózkiadást vásárol. A fogyasztók és a hamis termékek tudatos vásárlása generációs problémának tűnhet: az International Trademark Association (INTA) idei riportja arról számolt be, hogy az amerikai Z generáció tagjainak több mint 71 százaléka, kínai kortársaik 84 százaléka vásárolt hamis termékeket ebben az évben.

(The Fashion Law)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!