A vásárlók több mint 60 százaléka tudja, hogy hamisítványt vesz

Több milliárd fontot veszít minden évben a brit gazdaság a hamisítványok miatt. Míg a hamis termékeket sok esetben jóhiszeműen vásárolják meg, addig az OECD új jelentése arra világít rá, hogy a hamisítványok megvásárlásának több mint 60 százaléka igenis tudatos.

  • hvg.hu hvg.hu
A vásárlók több mint 60 százaléka tudja, hogy hamisítványt vesz

Autóalkatrészek, kozmetikumok, elektronikai cikkek és divattermékek: minden évben többmilliárd fonttal károsítják meg a gyártókat a hamisítók, aminek következtében 2016-ban 86 ezer munkahely szűnt meg az Egyesült Királyságban az OECD egy jelentése alapján. E szerint világszerte a hamisított és kalózkiadásban értékesített brit termékek értéke 2016-ban több mint 16,2 milliárd fontra rúgott, a 2013-as 13,4 milliárdhoz képest: ez megegyezik az Egyesült Királyságban készített termékek eladásának 3,3 százalékával.

Különösen a parfümök, kozmetikumok, a ruházat, a cipők, a bőrtermékek és a telekommunikációs eszközök népszerűek a hamisítók körében az elektronikai cikkek, az autók és a motorkerékpárok mellett. A hamisítványok kereskedelme a brit vállalkozásoknak több mint 9,2 milliárd font kiesést jelentenek – ez a kereskedelem 2,7 százalékát teszi ki.

A nyilvánvaló, kiesett adók és a cégek vesztesége mellett számos vásárló nem is gondol bele az egészségügyi és a biztonsági kockázatokba, amelyeket magukban hordoznak akár az elektronikai eszközök, akár a gyógyszerek. Ennél is sokkolóbb azonban, hogy a jelentés alapján a brit vásárlóknak több mint fele pedig tisztában van vele, hogy hamisítványt, vagy kalózkiadást vásárol. A fogyasztók és a hamis termékek tudatos vásárlása generációs problémának tűnhet: az International Trademark Association (INTA) idei riportja arról számolt be, hogy az amerikai Z generáció tagjainak több mint 71 százaléka, kínai kortársaik 84 százaléka vásárolt hamis termékeket ebben az évben.

(The Fashion Law)

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.