Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A legkritikusabb szakaszon is csak 8 kilométernyi felújításra futja idén.
Évi 50-60 milliárd forintos plusszal jelentősen csökkenthető lenne a vonatkésések száma – ezt mondta a MÁV elnök-vezérigazgatója az RTL Híradónak. Szerinte ennyi pénzből 2 ezer kilomérnyi szakaszt lehetne rendbe tenni. Az erről szóló program már a kormány előtt van. Úgy számolnak, hogy ha évente ennyivel több pénzt kapnának, 4-5 éven belül javulna a vasút állapota, és kevesebb lenne a késés.
Homolya Róbert szerint Budapestet az elmúlt években elkerülték a fejlesztések, ami meglátszik a vasúti pálya állapotán is – a késésekért pedig ezek az állapotok felelősek.
A MÁV azt ígéri: idén megkezdik a legkritikusabb állapotú szolnoki vonal felújítását – egyelőre nyolc kilométeren, 4 milliárd forintból.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A nemzeti kisebbségek közötti feszültségek kiaknázását nevezik hamis zászlós hadműveletnek, régi eszköze ez az orosz/szovjet háborús eszköztárnak. Buda Péter nemzetbiztonsági szakértő véleménye.
Ruszin-Szendi Romulusz korrupciógyanús ügyeinek felelőséről is kérdeztünk a hadügyminisztert.