Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Elbúcsúzhatunk az olcsó repüléstől, ha a járvány első időszaka után szigorúbb távolságtartási szabályokkal kell utazni. De ha nem így lesz, 2020-ban akkor is 100 ezer milliárd forint kárt szenvedhetnek a légitársaságok.
50 százalékkal kellene emelni a repülőjegyek árait, ha a kötelező távolságtartás miatt minden harmadik ülés üresen maradna. Erre figyelmeztette a világot Alexandre de Juniac, a légitársaságok nemzetközi szervezetének, az IATA-nak a vezérigazgatója. A szervezet aggodalommal figyeli, hogy a kormányok arra akarják késztetni a légitársaságokat: hagyjanak üresen egy ülést két utas között.
Vagyis hiába csökkennek az üzemanyagárak, a fapados társaságok tömegesen juthatnak csődbe.
A IATA szerint a belföldi légiforgalom 70 százalékkal csökkent a járvány miatt, a nemzetközi pedig gyakorlatilag leállt. Az újraindulás lassú lesz. Vietnam, amely sikeresen menedzselte a korona vírus válságot, csütörtökön akarja újraindítani belföldi járatait- írja a Guardian. Amely felhívja a figyelmet a kínai példára: amikor ott februárban fokozatosan újraindult a légiforgalom, szinte mindenki arra számított, hogy hamarosan eléri a válság előtti szintet , de csalódniuk kellett, a forgalom megállt a korábbi 40 százalékán.
A magyarázatot a pekingi China Daily adta meg. Egyrészt a kínai gazdaság még egyáltalán nem indult be teljes erővel. Másrészt a járvány felértékelte a távmunkát és a távoktatást, amely sok utazást feleslegessé tett.
2020 a légiforgalom fekete éve lesz, iparági szinten 314 milliárd dolláros (azaz 102 ezer milliárd forintos) veszteséget jósol az IATA, mely szerint kormányzati segítség nélkül aligha élheti ezt túl a légitársaságok többsége.
Szinte minden légitársaság folyamodott is már ilyen állami támogatásért. Ezt majdnem mindenütt meg is ígérték, de sehol sem számítanak arra, hogy a turizmus egyhamar beindul. Így 2020-ban jóval kevesebb utasra kell számítani, a légitársaságok pedig az év elején tervezett rekordprofitok helyett rekordveszteségekkel számolhatnak.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?