Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Elbúcsúzhatunk az olcsó repüléstől, ha a járvány első időszaka után szigorúbb távolságtartási szabályokkal kell utazni. De ha nem így lesz, 2020-ban akkor is 100 ezer milliárd forint kárt szenvedhetnek a légitársaságok.
50 százalékkal kellene emelni a repülőjegyek árait, ha a kötelező távolságtartás miatt minden harmadik ülés üresen maradna. Erre figyelmeztette a világot Alexandre de Juniac, a légitársaságok nemzetközi szervezetének, az IATA-nak a vezérigazgatója. A szervezet aggodalommal figyeli, hogy a kormányok arra akarják késztetni a légitársaságokat: hagyjanak üresen egy ülést két utas között.
Vagyis hiába csökkennek az üzemanyagárak, a fapados társaságok tömegesen juthatnak csődbe.
A IATA szerint a belföldi légiforgalom 70 százalékkal csökkent a járvány miatt, a nemzetközi pedig gyakorlatilag leállt. Az újraindulás lassú lesz. Vietnam, amely sikeresen menedzselte a korona vírus válságot, csütörtökön akarja újraindítani belföldi járatait- írja a Guardian. Amely felhívja a figyelmet a kínai példára: amikor ott februárban fokozatosan újraindult a légiforgalom, szinte mindenki arra számított, hogy hamarosan eléri a válság előtti szintet , de csalódniuk kellett, a forgalom megállt a korábbi 40 százalékán.
A magyarázatot a pekingi China Daily adta meg. Egyrészt a kínai gazdaság még egyáltalán nem indult be teljes erővel. Másrészt a járvány felértékelte a távmunkát és a távoktatást, amely sok utazást feleslegessé tett.
2020 a légiforgalom fekete éve lesz, iparági szinten 314 milliárd dolláros (azaz 102 ezer milliárd forintos) veszteséget jósol az IATA, mely szerint kormányzati segítség nélkül aligha élheti ezt túl a légitársaságok többsége.
Szinte minden légitársaság folyamodott is már ilyen állami támogatásért. Ezt majdnem mindenütt meg is ígérték, de sehol sem számítanak arra, hogy a turizmus egyhamar beindul. Így 2020-ban jóval kevesebb utasra kell számítani, a légitársaságok pedig az év elején tervezett rekordprofitok helyett rekordveszteségekkel számolhatnak.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Három másik, magyar érdekeltségű ügyben is előreléptek.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.