Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Egy tanulmány először számszerűsítette, hogy hány új munkahely jönne létre, ha a nagy-britanniai közszférában bevezetnék a négynapos munkahetet. Az eredmény: félmillió új állás.
Az Autonomy nevű kutatóintézet szerint a négynapos munkahét bevezetésével jelentősen sikerülne megállítani a munkanélküliség emelkedését az állami szektorban. Az agytröszt szerint ugyanis, ha nem történnek megfelelő intézkedések, akkor az év végére megnő az állástalanok száma. A Bank of England szerint a munkanélküliségi ráta 4 százalékról 7,5 százalékra nőhet. Különösen, hogy az államilag támogatott kényszerszabadság-programok kezdenek kifutni.
Az intézet úgy vélte, hogy a heti munkaidő 32 órára csökkentése nem feltétlen jár kevesebb fizetéssel, ha a kormány a programra rászán 5,4-9 milliárd fontot. A brit közalkalmazotti szférában több, mint 5 millión dolgoznak, azaz minden hat foglalkoztatottból egy. De a tanulmány úgy véli, hogy a négynapos munkahetet a versenyszférában is követhetik.
A tanulmány arra is emlékeztet, hogy a négynapos munkahét nem példa nélküli. Az USA-ban Roosevelt elnök New Deal nevű, az 1929-1933-as gazdasági válságot kezelő programjának a része volt. Sőt Nagy-Britanniában az első Thatcher-kormány is megörökölte azt az elődjétől és folytatta is az 1979-1982-es recesszió idején. Németországban pedig a rövidített munkaidőt bevezették a 2008-as pénzügyi válság és a mostani koronavírus-járvány ideje alatt is.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.