szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Media1 becslése szerint ez kilencszerese az RTL Magyarország államtól származó bevételeinek.

Több mint 20 milliárd forintnyi állami reklámköltés landolhatott tavaly a TV2 Média Csoportnál – derítette ki a Media1. Ez több mint kilencszerese az RTL Magyarország állami pénzének, ami egyébként szintén emelkedett 2020-ban.

A lap már korábban beszámolt róla, hogy az RTL Magyarország nettó 2.495.600.000 Ft, azaz közel 2,5 milliárd forint állami reklámbevételre tett szert 2020-ban, ami 29 százalékkal haladta meg az előző évi összeget. A vállalat tájékoztatása szerint ennek jelentős része, több mint 1,8 milliárd forint társadalmi célú reklámból folyt be.

Nem válaszolt viszont a Media1 kérdéseire a TV2 Media Csoport, ezért a lap a médiaügynökségek által is használt Kantar szoftverből szerzett adatokat. Ebből az derült ki, hogy a TV2 Média Csoport Zrt. listaáron számítva nettó 23,69 milliárd Ft állami reklámbevételre tett szert 2020-ban. Ez jelentős növekedés a 2019-es listaáron számított 19 milliárd forinthoz képest, de a dologhoz hozzátartozik, hogy a listaáron kínált hirdetéshelyeket valójában különféle kedvezményekkel szokták értékesíteni.

Egy reklámszakértő ez alapján becsülte meg a lapnak, mennyit kaphatott a TV2 és arra jutott, hogy átszámítva alaphangon 20 milliárd forint + áfa körül lehetett a nettó ár, vagyis ennyivel gazdagította az állam az adófizetők pénzén a vállalatot tavaly, de akár magasabb is lehetett az összeg.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Nőttek a tévés reklámköltések tavaly, megfordult egy ötéves trend

Ötéves csökkenés után tavaly újra emelkedtek a magyarországi televíziós reklámköltések – mondta a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és az EY közös felmérésének eredményeit bemutató csütörtöki sajtótájékoztatóján Kovács Krisztián, a MEME elnöke.

Doku360: Imádkozás helyett inkább edzeni fogok a szerzeteseknél

Doku360: Imádkozás helyett inkább edzeni fogok a szerzeteseknél

Győr polgármestere a Facebookon oktatta ki a tíz év után kirúgott színházigazgatót

Győr polgármestere a Facebookon oktatta ki a tíz év után kirúgott színházigazgatót

Későbbre tették a Le Mans-i 24 órás autóversenyt, hogy már nézők is lehessenek

Későbbre tették a Le Mans-i 24 órás autóversenyt, hogy már nézők is lehessenek