Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az év végén lejár az előzőleg kötött szerződés, így a társaság új partnert keres. A Népszava szerint ebben most is a Hungarikum Alkusz lesz a segítségükre.
Tárgyalásos eljárás keretében keres új biztosítót a BKV, e feladatban pedig újra a Mészáros Lőrinc-féle Hungarikum Alkusz lesz a segítségükre – írta a Népszava. A lap szerint a fővárosi cég – több más önkormányzati és állami vállalathoz hasonlóan – évek óta a Hungarikumot kéri fel a közreműködésre.
A Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. fő tulajdonosa a Keszthelyi Erik általa alapított Keszthelyi Holding, míg a kisebbségi tulajdonos – 2018 márciusa óta – Mészáros Lőrinc. A cég 2019-nem már 4,5 milliárd forintos árbevételt könyvelhetett el, 2,6 milliárd forintos adózás utáni nyereséggel.
Frissítés |
Cikkünk megjelenése után reagált a BKV Zrt., szerintük a vállalat menedzsmentje a biztosítási tender kapcsán nem kíván alkuszt bevonni az eljárásba, az eljárás pedig jelenleg a tárgyalási szakaszban van. |
A BKV-nak azért van szüksége új biztosítóra, mert a UNIQA-val előzőleg megkötött, három évre szóló vagyon és felelősségbiztosítási szerződés az év végén lejár. A közlekedési társaság pedig jó előre nekilát új partnert keresni, aminek több oka is van: egyrészt törvény írja elő, hogy a cégnek folyamatos biztosítási kötelezettsége kell, hogy legyen, másrészt azért, hogy védjék a társaság 1700 milliárd forintra becsült értékű vagyonát.
A Népszava szerint a BKV a korábbi évek gyakorlata alapján most is inkább kiterjesztett felelősség- és vagyonbiztosítást kötne. Ez ugyanis minden, a tulajdonában vagy üzemeltetésében lévő járműre és vagyontárgyra kiterjed, így bármilyen káresemény – például baleset, vihar – esetén fizet a biztosító a szerződésben meghatározott limitösszegekig. Az óvatosság azért is indokolt, mert egyetlen CAF villamos totálkárosra törése, kiégése is több százmillió forintos kárt jelentene.
Az eljárás előzetesen becsült értéke közel 1,8 milliárd forint. A vagyonbiztosítás jelenlegi díja évi 174 millió forint, a teljes biztosítási díj pedig 2019-ben 458 millió forint, tavaly októberig 381 millió volt. A lap szerint a BKV újra csomagban (vagyis több biztosítást szeretnének egy szerződés keretében) szerződne három évre, egy éves hosszabbítási opcióval.
A BKV állítólag igen elégedett a társasággal, mivel a Hungarikum révén szinten tudják tartani a biztosítási díjat, holott a piacon jelentős áremelkedés volt az előző években. A fentebb említett UNIQA vagyonbiztosítási szerződést is szintén ők hozták tető alá 2018-ban.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.