Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Már egy alföldi autópálya esetében sem meglepő a kilométerenként 8 milliárd forintos költség.
Sorra dőlnek meg az árrekordok, megállíthatatlanul drágulnak az út- és hídépítési projektek – írja a 24.hu. A lap szerint elszabadult a pokol az ágazatban: míg korábban kilométerenként 4-5 milliárd forintos árnál már túlárazást kiáltott a szakma, mostanra megszokottá vált a 8-10 milliárd forintos kilométerenkénti ár is, nem beszélve a több száz milliós hídépítésekről.
Összeszedtek pár hídrekordot:
Ezek még az MSZP–SZDSZ-kormányok idején épültek, azóta még jobban elszálltak a sokszor ugyancsak fölöslegesnek ítélt projektek árai, mint például a Mohácsnál 294 milliárdért felépíteni tervezett új híd.
És íme néhány útépítési rekord:
Bár a drágulásban közrejátszhat a túlárazás, vagyis a lopás is, a lap szerint számottevő az építőipari termelői árak általános emelkedése, ami például a KSH szerint 2016–2023 között 218 százalékos volt, de ha csak az útépítést nézzük, 195 százalékos volt a drágulás.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.