Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Már egy alföldi autópálya esetében sem meglepő a kilométerenként 8 milliárd forintos költség.
Sorra dőlnek meg az árrekordok, megállíthatatlanul drágulnak az út- és hídépítési projektek – írja a 24.hu. A lap szerint elszabadult a pokol az ágazatban: míg korábban kilométerenként 4-5 milliárd forintos árnál már túlárazást kiáltott a szakma, mostanra megszokottá vált a 8-10 milliárd forintos kilométerenkénti ár is, nem beszélve a több száz milliós hídépítésekről.
Összeszedtek pár hídrekordot:
Ezek még az MSZP–SZDSZ-kormányok idején épültek, azóta még jobban elszálltak a sokszor ugyancsak fölöslegesnek ítélt projektek árai, mint például a Mohácsnál 294 milliárdért felépíteni tervezett új híd.
És íme néhány útépítési rekord:
Bár a drágulásban közrejátszhat a túlárazás, vagyis a lopás is, a lap szerint számottevő az építőipari termelői árak általános emelkedése, ami például a KSH szerint 2016–2023 között 218 százalékos volt, de ha csak az útépítést nézzük, 195 százalékos volt a drágulás.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Szabó Zoltán és gyerekkori barátja a nyolcvanas években hidegvérrel ölt meg egy nőt, de életfogytiglani büntetéséből végül csak tíz évet ült le, mert a kigyulladt szegedi bútorgyárban hősiesen helyt állt. 2015-ben aztán fura körülmények között fejbe lőtte Nagy Jenőt, akinek az életét végül ő maga mentette meg. Egy gyerekkorától brutális bűnöző furcsa karrierje.